راهیان نور فرصتی برای آنکه نسل جدید را با گذشته و ایده جدید گره بزنیم، لذا دانش‌آموزان باید ببینند میراث چه کسانی را به همراه دارند و احساس مسؤولیت کنند و آن را به نسل بعد منتقل کنند.
کد خبر: ۹۰۷۸۰۵۷
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در آئیین آغاز اردوی راهیان نور دانش آموزی مازندران اظهار کرد: راهیان نور فرصتی است که بتوانیم نسل جدید را با گذشته و ایده جدید را به گذشته گره بزنیم، دانش‌آموزان باید ببینند که میراث چه کسانی را به همراه دارند و احساس مسؤولیت کنند و آن را به نسل بعد منتقل کنند.

عسکری نیکزاد افزود: شهدا میراثی برای تمام نسل‌ها گذاشتند که برای وطن‌شان از جان‌شان که بالاترین سرمایه است، گذشتند.

وی با بیان اینکه آثار باقی‌مانده در مناطق عملیاتی، خود به خود حال و هوای بچه‌ها را به دوران جنگ می‌برد، تصریح کرد: بچه‌های همسن شما در جنگ در مناطق غرب، سرد و کوهستانی و در گرمای اهواز و آبادان با عشق و علاقه سرما و گرما را تحمل می‌کردند و می‌جنگیدند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس هر کسی فکر می‌کرد که نتیجه جنگ ایران و عراق تنها به او وابسته است، گفت: همه رزمندگان احساس مسؤولیت داشتند و نسبت به کار خود متعهد بودند، تمام دنیا در مقابل ایران ایستاد، شهدا جان‌شان را گذاشتند که به‌راحتی زندگی کنیم و کسی جرأت نکند به ما حرفی بزند.

این مسؤول با اعلام اینکه اردوهای پیام نور پیام‌های مختلفی برای داخل و خارج از ایران دارد، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس شهدا رشادت‌هایی از خود نشان دادند که برای ما مقدس است، اینکه دشمنان بدانند که جنگیدن برای ایرانیان ایدوئولوژی است و کسی جرأت نمی‌کند در مقابل ایران قد علم کند.

نیکزاد عنوان کرد: در مقابل سانسورهای زیادی که در رسانه‌های خارجی می‌شود، دوست و دشمن، اردوهای راهیان نور را به‌طور حتم رصد می‌کنند.

وی به فضای همدلی و رفاقت در فصای جبهه اشاره کرد و گفت: در جبهه رزمندگان بر سر کوچک‌ترین مسائل جمعی به هم کمک می‌کردند و به هم احترام می‌گذاشتند؛ این فضا نیز در اردو برای شما فراهم می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: وقتی به راهیان بروید و منطقه را ببینید، مظلومیت شهر را می‌بینید که شهدا چه آدم‌های بزرگی بودند و بی‌نام و نشان جان را فدای وطن، مردم و امام کردند.

این مسؤول با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور ارتباط نسل اول و دوم را با نسل سوم و چهارم برقرار می‌کند، اظهار کرد: در این اردو ارتباط روحی و فرهنگی بین دانش‌آموزان و شهدا برقرار و نوجوانان ما واکسینه می‌شوند؛ دشمن جرأت نمی‌کند از طریق جنگ نرم ما را از پای در بیاورد.

نیکزاد گفت: از سال ۹۱ تا به حال آموزش و پرورش مازندران ۷۶ هزار دانش‌آموز را به اردوی راهیان نور اعزام کرد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران تیز اظهار کرد: دانش‌آموزان در سنین نوجوانی در اوایل انقلاب با دشمن مزدور به سرزمینی که جنگ نور علیه ظلمت بود رفتند، در بین این رزمندگان تعدادی شهید و جاودانه شدند.

سردار محمدحسین بابایی بیان کرد: بازدید از خاک، جاده و رود، کمترین بهره‌برداری از این اردو است اما عده ای به‌دنبال وصل نور هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان برای بهره‌وری بیشتر از این سفر معنوی ذکر بگویند و همیشه با وضو باشند، افزود: در جایی که خون هزاران شهید ریخته شده، از شهدا مدد بجویند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها