آیه الله طبرسی: این‌بار شبیه دفعات قبل نیست که فلسطین با سنگ دفاع کند، جواب موشک، موشک است، شما حمله کردید اما در ظرف دو روز 500 موشک به سوی شهرک‌ها شلیک شد.
کد خبر: ۹۰۷۸۰۷۴
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران با اشاره به اهمیت شفاعت اظهار کرد: در قیامت وقتی نور محمدی طلوع کرد کسانی که مشمول حال شفاعت شوند به  انوار و نور شفاعت می‌پیوندند.

وی افزود: خداوند برای شفاعت، نماز نافله شب را بر پیامبر واجب کرد تا بخشی از شب را با خدا مناجات کند.

امام جمعه شهرستان ساری با بیان اینکه بنده خدا باشیم و در همه موارد خدا را در نظر بگیریم، خاطرنشان کرد: در حادثه بزرگ حشر کبری پیامبر دستگیر همه ما هست، شفاعت جایگاه رفیع و بلند و ارزشمندی است که خداوند در قبالش نماز شب را برای پیامبر واجب کرد تا شفاعت کند.

این مسؤول با اشاره به اینکه شفاعت اصل مسلم در اسلام است و تمام علما بر شفاعت پیامبر اجماع دارند، بیان کرد: نه اینکه هرکاری انجام دهیم و بگوییم شفاعت ما را می کنند، وقتی رویمان سیاه باشد و هیچ چیزی نداشته باشیم چگونه می توانند شفاعت ما را کنند، مجرمین و گناهکاران در قیامت سرشان پایین است.

طبرسی با بیان اینکه آنقدر عمل انجام دهیم که رویمان شود پیامبر، امیر المومنین، فاطمه زهرا و بقیه ایمه ما را شفاعت کند افزود: بزرگ‌ترین سرمایه در دنیا و آخرت تقوا است اگر می‌خواهیم مشمول شفاعت علوی و نبوی قرار گیریم باید کمی با آنها سنخیت داشته باشیم و با خدا بیگانه نباشیم، اگر می‌خواهیم از مهالک قیامت نجات پیدا کنیم دوستی، ایمان، عمل صالح و تقوا و پرهیزکاری پیشه کنیم.

طبرسی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن عقیده و اخلاق را هدف قرار داده است، افزود: باید در اعتقاداتمان محکم باشیم و اگر سوالی داریم از کسانی که دین را می‌شناسند مانند علما و ائمه بپرسیم.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اضافه کرد: ترامپ تحریم را تشدید کرد برحسب نقل‌هایی که شد حتی به دارو و غذا رساند، من می‌خواهم به ترامپ همان جمله‌ای که حضرت زینب(س) به یزید گفت را بگویم، یزید هرچه دلت می‌خواهد انجام بده هر کینه و مکری انجام بده، شما می‌روید و ما می‌مانیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران خطاب به ترامپ ادامه داد: ترامپ این کارها برای جامعه‌ای دینی و حسینی چه فایده‌ای دارد؟ تحریم کنی پیشرفت ما بیشتر می‌شود، بیشتر از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم پس این حرف‌ها و حدیث‌ها و جنگ روانی و ناامید کردن، برای ملت آب دیده ایران خیلی نتیجه ندارد، چون مردم ما بیدارند و می‌دانند دشمن چه می‌خواهد.

این مسوول با بیان اینکه دشمن سلطه و همان رفتار زمان ستم شاهی را می‌خواهد خطاب به رئیس جمهور آمریکا، یاد آور شد: ترامپ، طاغوت و ستم شاهی بر نمی‌گردد این پنبه را از گوش بیرون خود بیرون بیاور که چرخ زمانه به عقب بر نمی‌گردد.

 طبرسی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره خبر خوشحال کننده مبارزات فلسطینی‌ها در روزهای اخیر تصریح کرد: باری دیگر پوزه رژیم صهیونیستی به خاک مالیده شد، فلسطینی‌ها آنها را مفتضح کردند و شکست دادند، زلزله سیاسی در رژیم صهیونیستی اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: این‌بار شبیه دفعات قبل نیست که فلسطین با سنگ دفاع کند، جواب موشک، موشک است، شما حمله کردید اما در ظرف دو روز 500 موشک به سوی شهرک‌ها شلیک شد.

امام جمعه مرکز مازندران با اشاره به وضعیت مردم یمن در سه سال گذشته خاطرنشان کرد: کم سابقه و وحشی‌ترین تحریم غذا دارو و خوراکی‌ها بر مردم یمن وارد آمده است اما به گفته امام این قرن، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبرین است و به فرموده رهبری، روزگار بزن و در رو تمام شد الان یکی بزنی 10 تا می‌خوری و فرج نزدیک است.

این مسوول در ادامه با تشکر از اقدام قاطعانه قوه قضاییه در ارتباط با اعدام سلطان سکه و هم دستش تاکید کرد: امید است که در این شرایط اقتصادی بقیه متخلفان فساد نیز به سزای عمل خود  برسند و قوه قضاییه بتواند تا اقتصاد کشور را مهار و اخلال در نظام اقتصادی را کنترل کند.

طبرسی در پایان گفت: از وزیر کشور و دولت می‌خواهیم هرچه زودتر استانداری برای مازندران انتخاب کنند، فعالیت روزمره ادارات تقریبا در حال رکود است، امیدوارم استانداری را انتخاب کنند تا سکانداری را به‌عهده گیرد و فعالیت‌ها و تلاش‌ها دوباره شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها