خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

25 درصد مراکز درمانی کشور موقوفه هستند

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: 25 درصد مراکز درمانی در مناطق مختلف کشور موقوفه هستند.
کد خبر: ۹۰۷۸۰۷۵
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر جوانبخت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت وقف در اداره جامعه و رفع نیاز نیازمندان اظهار داشت: هم‌اکنون افزون بر 195 هزار موقوفه و بیش از یک میلیون رقبه در سطح کشور وجود دارد با این حال 60 درصد شهروندان از نقش موقوفات بی‌اطلاع و کم‌بهره هستند.

وی افزود: تنها 40 درصد از شهروندان از خدمات وقف اطلاع محدودی دارند و این در حالیست که در زمان طاغوت و حکومت پهلوی به موضوع وقف جفا شده و همین موضع سبب شکل‌گیری ذهنیت منفی به این کار خیر شده است.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: هم اینک حدود 25 درصد مراکز درمانی کشور موقوفه‌اند و علاوه بر آن 90 هزار مسجد، 40 دانشگاه و در حدود 1500 مدرسه هم موقوفه‌اند و سالانه 500 میلیارد تومان از نیات خیرین برای رفع مشکلات جامعه و مایحتاج تحصیلی دانش آموزان صرف می‌شود.

جوانبخت با اشاره به چگونگی سیر انجام وقف از سوی خیرین در یک دهه اخیر اظهار داشت: تا سال 88 سالانه حدود 200 موقوفه به موقوفات کشور اضافه می‌شد اما این رقم اکنون به 3000 موقوفه در سال رسیده است.

وی تصریح کرد: در سه سال اخیر حدود 500 موقوفه جدید در آذربایجان غربی ثبت شده و هم‌اینک این استان 6 هزار و 400 موقوفه و 36 هزار رقبه دارد و 5 امسال میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات استان برای رسیدگی به دانش آموزان محروم و افراد بی‌بضاعت و ساخت مدرسه هزینه شده است و امسال رشد 13 درصدی وقف در آذربایجان غربی حادث شده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات