امام جمعه تربت حیدریه گفت: پیامبر اکرم (ص) با اخلاق و گفتار و کردار نیکو اسوه عالم بشریت است که توانست انسان‌های تمدن ساز تربیت کند.
کد خبر: ۹۰۷۸۰۸۳
|
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آئین خطبه‌های این هفته نماز جمعه تربت حیدریه به آغاز هفته وحدت اشاره کرد و گفت: آنچه که امروز امت اسلامی برای مقابله با توطئه‌های استکباری نیاز دارد، وحدت کلمه بمعنای واقعی است که باید در نقطه نقطه جوامع اسلامی شکل بگیرد.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) با اخلاق و گفتار و کردار نیکو اسوه عالم بشریت است که توانست انسان‌های تمدن ساز تربیت کند.

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی بیان داشت: اگر به رسول خدا اقتدا کنیم و به ایشان تمسک بجوییم نباید شاهد این میزان آسیب‌های اجتماعی در کشور باشیم، لذا الگوگیری از پیامبر صلی الله در رفتار با خانواده بی شک بخش زیادی از مشکلات و آسیب‌ها را کاهش می‌دهد.

خطیب جمعه تربت حیدریه، مقاومت کردن و اظهار تبری از نظام سلطه را از دیگر شاخصه‌های پیامبر اعظم (ص) عنوان کرد و افزود: این خود بک جهاد کبیر و روحیه بسیجی و انقلابی در برابر سلطه گری جبهه استکبار است که باید این روحیه در جوامع بین امت اسلامی گسترش یابد.

وی از همراهی با درماندگان و ساده زیستی و کمک به مظلومان و مستضعفان را بخشی دیگر از الگو‌های رفتاری پیامبر اکرم صلی الله عنوان کرد.

امام جمعه تربت حیدریه در پایان گفت: امروز هر کلام و حرکتی که باعث اختلاف در جامعه اسلامی باشد بر خلاف مسیر رسول خداست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها