خبرهای داغ:
فرزند ارشد امام‌جمعه فقید ارومیه در گفت‌وگویی به تشریح ترورهای نافرجام امام‌جمعه فقید ارومیه در اوایل انقلاب در حالی که پدر را همراهی می‌کرده، پرداخت.
کد خبر: ۹۰۷۸۱۰۷
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

 عبدالحق حسنی فرزند ارشد غلامرضا حسنی امام‌جمعه فقید ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، درباره فعالیت‌های انقلابی پدرش اظهار داشت: پدرم در دو برهه زمانی فعالیت‌های انقلابی داشت که برهه اول اوایل انقلاب بود و پس از فوت حضرت امام (ره) نیز یک بار دیگر فعالیت‌های خود را پیش گرفت. پس از پیروزی انقلاب شاید بخش نظامی کشور توان زیادی نداشت که پدر در آن زمان اقدام به جمع‌آوری نیروهای بسیج کرد و اولین اقدام نیز با بسیج مردمی، در کردستان و نقده انجام شد که عملیات‌هایی علیه گروهک‌ها شکل گرفت و شکست سنگینی را به این گروهک‌ها داد. در ارومیه هم با همین بسیج مردمی مقابل گروهک‌ها ایستاد و چند بار پاسخ محکمی به گروهک‌هایی داد که علیه نظام فعالیت می‌کردند.

وی درباره ترورهای نافرجام امام‌جمعه فقید ارومیه در اوایل انقلاب در حالی که پدر را همراهی می‌کرد، اظهار داشت: سال 60 و فکر می‌کنم مردادماه بود که به سمت مجلس می‌رفتیم. آن زمان مورد ترور واقع شدیم که پدر از ناحیه صورت مجروح شد، من از ناحیه پا و آقای رضا شهنواز هم که ما را همراهی می‌کرد، از ناحیه کتف مجروح شد. یک بار هم تروری در مسجد جامع ارومیه اتفاق افتاد که فردی چند بمب دست‌ساز به خودش بسته بود و در صف نمازگزاران قرار داشت. این فرد پس از نماز خودش را روی حاج آقا پرت کرد و قصد داشت ایشان را بغل کند و دکمه انفجار را بزند که این اتفاق نیفتاد. پدر ابتدا این فرد تروریست را پرت کرد و سپس این فرد را دستگیر کردیم. پس از دستگیری نیز از ارتش کمک گرفتیم تا بمب‌هایی که این فرد به خودش بسته بود را خنثی کنیم.

فرزند ارشد حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی درباره اتحاد میان تنوع قومیت‌ها،‌ ادیان و مذهب در این شهر تصریح کرد: همانطور که مستحضر هستید، استان ما (آذربایجان غربی) و شهر ارومیه بیشترین تنوع قومی و دینی دارد. آشوری، ارمنی، مسلمان با مذهب شیعه و سنی در ارومیه حضور دارند و از نظر قومیتی هم ترک‌ها و فارس‌ها در ارومیه حضور دارند که در سال‌های ناامنی، معاندان نظام قصد داشتند این قومیت‌ها را به جان هم بیاندازند و در این زمینه خیلی هم تلاش کردند، اما پدر با درایت و با دعوت از روحانیت اهل سنت و اقوام دینی دیگر مانع از ایجاد چنین اختلافی شد که قومیت‌ها و اقلیت‌های دینی کنار هم اتحاد داشته باشند.

حسنی درباره توصیه پدرش مبنی بر اینکه نباید مناصب دولتی داشته باشند، گفت: ابوی از جانب خودشان هیچ وقت ما را تشویق به حضور در مناصب دولتی نمی‌کرد. همیشه هم می‌گفتند انبیا هم کار می‌کردند و توصیه ایشان به ما این بود که کار آزاد انجام دهیم تا تهمتی به سمت‌مان نباشد.

وی درباره وضعیت استان آذربایجان غربی اظهار داشت: انتظار داریم مسئولان از مردم حمایت کنند. شهر و استان ما مرزی است که نباید مقابل کشورهای همسایه ضعیف دیده شویم که به همین دلیل باید سعی شود حمایت بیشتری از مردم صورت بگیرد. امیدواریم که حمایت برای پیشرفت عمومی بیشتر شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات