حجت الاسلام دکتر مجتبی نظری در مراسم سالگرد شهید مدافع حرم خیرالله صمدی با اشاره به اینکه چهل سال از پیروزی انقلاب می گذرد،گفت: مراسمات و مجالس مناسبتی به سمت آسیب سوق یافته است .
کد خبر: ۹۰۷۸۱۵۰
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دیدگاه ما به مراسم شهدا همچون مراسم مردگان می باشد اظهار کرد:  شهدا نقش بسزایی در نظام جمهوری اسلامی داشتند.

وی با اشاره به اینکه اعضای بدن انسان سرباز های خداوند متعال می باشند تصریح کرد: خداوند متعال اوج سلوک بلایی را تنها در شهادت امام حسین(ع) قرار داده است.

حجت الاسلام نظری با توجه به اینکه وصیت نامه شهدا از زبان خانواده شان عجیب و معنوی می باشد، خاطر نشان کرد: وصیت نامه شهیدان در مدارس برای دانش آموزان باید ارائه شود.

استاد حوزه هیچ مرگی را همچون شهادت زیبا و دارای مقام نزد خداوند عنوان نمود و افزود: انسان همواره به دنبال انتخاب زیباترین مرگ برای خود است.

وی با اشاره به اینکه دشمن چشم دیدن پیاده روی اربعین حسینی را با آن شکوه و عظمت نداشت ابراز داشت: نقش اربعین از پیاده روی خارج و به یک عملیات علیه دشمن تبدیل گشته است.

نظری شهیدان در محضر خداوند زنده هستند و نمیمیرند  تصریح کرد: شهیدان با علم اینکه برای آنها بازگشتی نیست به نبرد با دشمن می روند.

شهید خیرالله صمدی از بازنشستگان تیپ ۳۶ انصارالمهدی (عج) استان زنجان بود که بر اثر اصابت ترکش خمپاره در محور بوکمال مجروح و در حین انتقال به پشت جبهه به فیض شهادت نایل آمد. این شهید بزرگوار که تجربه حضور در دوران هشت سال دفاع‌مقدس را داشت، از جمله جانبازان دوران دفاع‌مقدس بود.

این مراسم با مشارکت سپاه انصارالمهدی (عج)، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان،شهرداری و شورای اسلامی زنجان، حسینیه اعظم و خانواده این شهید معزز برگزار شد.

 

ارسال نظرات