خبرهای داغ:
در نشست شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی مطرح شد
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مروج الشریعه نسبت به پرویزی چند ویژگی مثبت داشت، گفت: استاندار یک استان نباید وقت خود را صرف بازی سیاسی کند زیرا امروز وقت برای سیاست بازی نیست.
کد خبر: ۹۰۷۸۱۷۸
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، در نشست با دانشجویان بسیجی  با بیان اینکه گلهای سر سبد جامعه همین جوانان بسیجی هستند، اظهار کرد: تفکر بسیجی یعنی تفکری که خارج از اعتدال نیست و از عقلانیت کمی یا زیادی به دور است.

وی با اشاره به اینکه تفکر بسیجی، تفکری عقلانی و پر محتوا است، افزود: اعتدال واقعی در بسیجی بودن است.

نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از جمله شاخصه های مهم بسیجی بودن، عقلانیت، علمی کار کردن و دیپلماتی کار کردن است.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: به دلیل اینکه استان خراسان جنوبی از مرکز کشور فاصله دارد، لذا جاذبه کافی برای سرمایه گذاری وجود نداشته اما نمایندگان در راستای جذب سرمایه گذار با این شرایط، نفش زیادی داشته اند.

وی با بیان اینکه با تلاش های بسیار توانستیم این استان را به عنوان یک استان غیر برخوردار معرفی کنیم، ادامه داد: استفاده از ظرفیت بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان نیز از دیگر پیگیری هایی بود که صورت گرفت.

نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افرادی که برای مناطق روستایی طرح و برنامه ای دارند می توانند از صندوق توسعه وام دریافت کنند، عنوان داشت: تلاش های زیادی برای جذب سرمایه گذار از طرف نمایندگان و دولت صورت گرفته که از جمله آن می توان به کمک های فنی اعتباری و معافیت مالیاتی در مناطق محروم اشاره کرد.

حجت الاسلام عبادی ضمن گلایه از، عملکرد آخوندی در بخش مسکن، گفت: آخوندی در بخش مسکن برنامه نداشت و بارها این موضوع را در استیضاح ها مطرح کردیم.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم مسکن باید برای جوانان ارزان باشد، تأکید کرد: در ساخت مسکن باید دولت تسهیلات ارزان فراهم کند تا شرکت تعاونی ها تشکیل و مردم بتوانند به راحتی مسکن بسازند.

نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دانشجویان در خصوص ارزیابی عملکرد مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی، افزود: ارزیابی استاندار بسیار سخت است، زیرا برای اینکه بتوانیم عملکرد یک استاندار را مورد سنجش قرار دهیم باید اطلاعات آماری از دیدارها، مکاتبات و… به دستمان برسد.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه مروج الشریعه نسبت به پرویزی چند ویژگی مثبت داشت، یادآور شد: استاندار یک استان نباید وقت خود را صرف بازی سیاسی کند زیرا امروز وقت برای سیاست بازی نیست.

وی بیان کرد: وزارت کشور رسما اعلام می کند که در هیچ استانی، استاندار بومی قرار نخواهیم داد زیرا اعتقاد دارند که تنش ایجاد می شود.

حجت الاسلام عبادی گفت: نمایندگان استاندار را تعیین نمی‌کنند و فقط معیار نمایندگان برای انتخاب استاندار این است که استاندار قوی و امین باشد و درگیر بازی‌های سیاسی نشود چراکه مردم در استان دارای مشکلات زیادی در زمینه اقتصادی هستند بنابراین استاندار باید در زمینه اقتصادی قوی باشد چون برای بازی سیاسی در استان زمانی وجود ندارد.

نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در خصوص حضور خود در انتخابات آینده عنوان داشت:  تا حد امکان علاقه دارم که در انتخابات حضور پیدا نکنم و اگر جمعیت اصولگرایان به نظر واحدی برسند، قطعا خوشحال ترین فرد خواهم بود، اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

حجت الاسلام عبادی یادآور شد: برای نماینده بودن تنها جوان گرایی نباید ملاک قرار گیرد، بلکه آنچه باید ملاک ارزیابی یک نماینده باشد، شایستگی فرد است.

وی گفت: در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی هیچ جریانی اعم از اصولگرا، مستقلین و امید در اکثریت نیستند و برای تصویب یک مصوبه آن گروهی که تأثیرگذار هستند، مستقلین می باشند.

نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به نقش تأثیرگذار دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان بسیار مهم است، زیرا تضمین شغل را به دنبال دارد و منشا تحولات کشور محسوب می شود.

حجت الاسلام عبادی عنوان داشت: صرفه جویی آب در استان بسیار مهم است لذا باید فرهنگ سازی در خصوص آبیاری تحت فشار و قطره ای صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه جایگاه امنیت آب در بین مردم هنوز مشخص نیست، ادامه داد: هر ساله ۳۰ درصد هدر رفت آب در استان داریم که با پیگیری هایی که صورت گرفت امسال با کاهش چشمگیری مواجه خواهیم بود.

نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: صنعت گردشگری، صنعتی است که ارزآوری بسیار بالایی برای استان به دنبال دارد و همچنین می تواند فرهنگ غنی ما را به دیگر استان ها صادر کند.

حجت الاسلام عبادی یادآور شد: در بحث گردشگری اگر کوتاهی هایی صورت می گیرد از طرف سازمان گردشگری است، لذا نباید اصل گردشگری را زیر سوال برد.

وی بیان کرد: حضور گردشگر در استان باعث رونق اقتصادی می‌شود و اگر درست مدیریت شود نه تنها گردشگر به استان ما آسیب فرهنگی نخواهد زد بلکه فرهنگ غنی ما را به سایر کشور نیز صادر خواهد کرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نسبت به هواپیماها مذاکرات متعددی داشته‌ایم تصریح کرد: با توجه به اینکه مادر پروازهای استان ایران ایر است لذا در این شرایط تحریم، بیشتری آسیب ها را دیده ایم.

وی با بیان اینکه آمار هواپیماهای ایران ایر کم است خاطرنشان کرد: بر این اساس باید با شرکت‌های هواپیمایی دیگر بجز ایران‌ایر تعامل داشته باشیم که تاکنون اقداماتی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها