مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران از ضرورت بکارگیری اندیشمندان، دانشگاهیان، مبارزان و انقلابیون استان در نگارش دانشنامه دفاع مقدس تاکید کرد.
کد خبر: ۹۰۷۸۱۹۵
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، سردار «عبدالله ملکی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در دیدار با «حسین منصوریان سرخ‌گریه» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران به بیان برنامه و هدف تألیف دانشنامه دفاع مقدس استان مازندران پرداخت و اظهار داشت: ثبت تعداد هزار مدخل با محوریت شهدا و اشخاص، فرهنگ، هنری و اجتماعی و جغرافیا و نظامی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.
وی از تعیین کارگروه‌های متعدد برای دانشنامه خبر داد و افزود: همچنین در این راستا از اندیشمندان، دانشگاهان و مبارزان و انقلابیون در نگارش این دانشنامه دعوت به عمل آمد.
ملکی با بیان اینکه طی 4 سال گذشته تعداد 150 عنوان کتاب در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران منتشر شد، از انتشار 40 عنوان کتاب به زودی توسط این داره کل خبر داد و اظهار کرد: همچنین تعدادی از کتاب‌ها در ایّام 22 بهمن امسال رونمایی می‌شود.
مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با عنوان اینکه پروژه داشنامه دفاع مقدس مازندران از اولویت‌های پژوهشی این اداره است، از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان جهت همکاری با این دانشنامه دعوت به عمل آورد.
«حسین منصوریان سرخ‌گریه» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران نیز در سخنانی پیرامون رشادت‌های پاسداران و بسیجیان در دفاع مقدس پرداخت و ضمن اعلام حمایت و همکاری در تدوین دانشنامه بر ضرورت نگارس این دانشنامه در استان تأکید کرد.
«مفید اسماعیلی» مشاور فرهنگی مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران و دبیر کمیته ناظران و مشاوران علمی، «سید حسین ولی‌پور» جانشین اداره کل حفظ آثار و مدیر علمی دانشنامه و «مهدی خلیلی» مدیر دبیرخانه علمی دانشنامه نیز در سخنانی به اهمیت تدوین دانشنامه دفاع مقدس و اقداماتی که تاکنون انجام شده است، پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها