حجت الاسلام سید مهران کریم پور، گفت: نهم ربیع الاول روز تجلی حاکمیت مستضعفان بر جهان است.
کد خبر: ۹۰۷۸۲۱۳
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با نهم ربیع الاول و آغاز امامت امام عصر(عج) مراسم جشنی در محل نمازخانه سپاه ناحیه لردگان برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه لردگان ضمن تبریک این روز فرخنده گفت: نهم ربیع الاول آغاز امامت امام عصر علیه السلام، آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه و روز تجلی حاکمیت مستضعفان بر جهان است.

حجت الاسلام سید مهران کریم پور افزود: حضرت ولی عصر (عج) به حکمت الهی از دیده ها پنهان است و توفیق رؤیت چهره ی دلربای ایشان از جامعه بشری سلب گشته است؛ اما اعتقاد به حضور آن بزرگوار در میان مردم و تاثیر گذاری ایشان در نظام آفرینش و اداره عالم هستی از مهمترین باورهای شیعی است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط زمانی،  امام یازدهم با پنهان نگه داشتن خبر ولادت فرزندشان نقشه دشمنان برای به شهادت رساندن امام عصر(عج)  را باطل کردند و بعد از ولادت آن بزرگوار خبر حضور ایشان به سرعت منتشر شد و تلاش خلیفه عباسی برای به شهادت رساندن امام دوازدهم به جایی نرسید.

کریم پور با اشاره به دوران غیبت امام عصر(عج) تصریح کرد: امام عصر در دوران غیبت صغری از طریق نواب خاص خود با مردم مرتبط بودندو با آغاز غیبت کبری شرایط به گونه پیش رفت که مردم باید خود را برای ظهور آماده کنند.

وی، فقهای جامع الشرایط را نایبان عام امام زمان (عج) در عصر غیبت دانست و گفت: همه باید در مسیر مورد انتظار ائمه معصومین علیهم السلام گام برداریم و منتظر واقعی امام عصر باشیم.

مدیحه سرایی از دیگر برنامه های این جشن بود.

 

ارسال نظرات