سعادتی در دیدار با مظفر سالاری گفت: استان یزد از دبیرباز مهد حضور شخصیت‌های بزرگوار بوده است که از نمونه‌های آن می‌توان به آذریزدی اشاره کرد که مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر ایشان و آثارشان داشته است.
کد خبر: ۹۰۷۸۳۳۰
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد، سعید سعادتی، در دیدار با مظفر سالاری، نویسنده یزدی که با حضور مجید جوادیان، زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و حجت الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد برگزار شد، گفت: استان یزد از دبیرباز مهد حضور شخصیت‌های بزرگوار بوده است که از نمونه‌های آن می‌توان به آذریزدی اشاره کرد که مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر ایشان و آثارشان داشته است.
وی افزود: در سیاست‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد به رشته‌های تئاتر، سرود، نویسندگی توجه ویژه‌ای می‌شود و در این راستا نیز سرمایه گذاری ویژه‌ای انجام می‌شود.
سرپرست معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور خاطرنشان کرد: یکی از نمونه فعالیت‌های ستاد عالی تئاتر «آزادراه» است که در نوع خود بدیع است به گونه‌ای که از زندگی امروز روزنه‌ای بر زندگی عاشورا باز کرده است که می‌توانیم این کار را در سطح کشور نیز ارائه کنیم.
سعادتی تصریح کرد: ما معتقدیم که تئاتر می‌تواند خود را ثابت کند و راه را نیز پیدا کند و نشان دهد که تئاتر مذهبی و مناسب نیز می‌تواند در جامعه درخشش پید ا. کند و مخاطبان را جذب کند.
حجت الاسلام مصطفی گرجی نیز در این نشست گفت: ما از ابتدای شروع فعالیت خود در دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد سعی کردیم تا توجه ویژه‌ای به هنر داشته باشیم.
وی افزود: ما کار خود را در زمینه نویسندگی از نمایشگاه کتاب آغاز کردیم و هم اکنون نیز کلاس‌های مختلف نویسندگی و هنری را در کانون‌ها پیگیری می‌کنیم.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد ادامه داد: یکی از فعالیت‌های ما تئاتر «آزادراه» بود که سعی شده است گره زدن زندگی امروز مردم را به عاشورا داشته باشیم که این اثر نیز مورد حمایت مسئولان قرار گرفته است.
مجید جوادیان زاده نیز در ادامه این نشست گفت: ما ظرفیت‌های خوبی را در زمینه داستان نویسی در استان یزد داریم که آقای سالاری به عنوان یکی از بهترین نویسندگان در این زمینه است.
وی افزود: ما معتقدیم که باید در مساجد پیگیری بسیاری از اقدامات فرهنگی باشیم تا بتوانیم قشر جوان را نیز به مساجد جذب کنیم که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان کلاس‌های نویسندگی اشاره کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: امید است که کانون‌های مساجد بتواند کارکرد‌های فراموش شده مساجد را باز گردانند.
ارسال نظرات