خبرهای داغ:
وارثی گفت: پرداخت مستمری ماهيانه ۳ هزار و ۱۲۳ خانوار زن سرپرست، اجرای برنامه بيمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری، کمک به تغذيه فرزندان چند قلو از جمله برنامه های این دفتر است.
کد خبر: ۹۰۷۸۴۴۹
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن اشاره به اهداف دفتر توانمند سازی خانواده و زنان بیان کرد: هدف این دفتر در فرآیند توانمند سازی و ارتقاء کیفیت زندگی خانوارهای زن سرپرست، از بعد مادی و معنوی می باشد که در این راستا برنامه های گسترده ای جهت ارائه خدمات حمایتی، فرهنگی، آموزشی، روانشناختی طراحی و تدوین شده است.

وی گفت: هدف اصلی این فعالیت ها تسهیل و تسریع فرآیند توانمند سازی، خانواده ها است نه حمایت مالی صرف از آنان. لذا با توجه به اینکه مهمترین و اصلی ترین دغدغه این خانواده ها تامین هزینه های ضروری زندگی، تامین مسکن مناسب، تحصیل فرزندان و همچنین بهره مندی از خدمات بیمه ای است، هدف اصلی این دفتر بر این است که زنان سرپرست خانوار به لحاظ توانمندی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خودکفا شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: بر اساس فرمهای اشتغال مورد استعداد سنجی قرار گرفته و بر این اساس تحت آموزشهای مختلف قرار می گیرند که شامل آموزش مهارتهای زندگی، آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای، آماده سازی شغلی می باشد تا بتوانند برای خود زمینه اشتغال را فراهم نمایند.

وارثی افرود: در این راستا دفتر توانمند سازی علاوه بر پرداخت وام خوداشتغالی و همچنین سرمایه کار بلاعوض، اقدام به تشکیل گروههای همیار نموده که در این راستا با تاسیس گروه با حداقل 5 عضو و سرمایه اولیه۳۰ میلیون تومان بسته به مهارت زنان زمینه کسب و کاری را فراهم می نماید و ضمن نظارت مستقیم با حضور مددکار بعد از یکسال اقدام به بازتوانی گروه می نماید.

وی با اشاره به فعالیتهای توانمند سازانه دفتر و عملکرد 6 ماهه نخست سال 97 افزود: پرداخت مستمری ماهيانه ۳ هزار و ۱۲۳ خانوار زن سرپرست، اجرای برنامه بيمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری، کمک به تغذيه فرزندان چند قلو از جمله برنامه های این دفتر است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: همچنین مراحل راه اندازی 2 گروه همیار تأسیس، تقويت و توسعه گروههای هميار، كمک به تامين وديعه مسكن، تهيه لوازم ضروری 80 نفر از مددجويان تحت پوشش، كمك به تامين سرمايه كار زنان سرپرست خانوار و بسیاری اقدامات دیگر از جمله برنامه های این دفتر می باشد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها