خبرهای داغ:
در گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین مطرح شد:

معیار ارزیابی قابل قضاوت است/ برنامه ای که فاخر نباشد هرگز مورد استقبال مردم قرار نمی گیرد

سردار شاهرخی عنوان کرد: معیار ارزیابی قابل قضاوت است. برنامه ای که فاخر نباشد و حرفی برای گفتن نداشته باشد هرگز مورد استقبال مردم قرار نمی گیرد
کد خبر: ۹۰۷۸۴۵۶
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگوی تلویزیونی که شب گذشته به همراه عبدالمحمد زاهدی انجام شد بیان کرد: خدارا شاکریم که توانستیم در یک امر معنوی توفیق حضور یافته و آنچه در توان استان بود را ارائه دهیم.

وی گفت: حادثه دفاع مقدس حادثه ای بی نظیر در تاریخ کشورمان است. چون کشور ما در مقابل تهاجم دشمنانی ایستاد که تا دندان مسلح بودند و همه مردم از اقشار مختلف، در این نبرد نابرابر حماسه آفرینی کردند و پیروزی را نصیب کشور کردند که موجب افتخار همه ما است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: این کسب افتخار، سرمایه عظیمی از ما گرفت که فرزندان این خاک بودند لذا مسوولان تصمیم‌ گرفتند که نباید این ارزشها را گرد فراموشی بگیرد و لذا از سال ۸۳ جمع آوری آثار شهدا آغاز شد اما از سال ۹۰ مصاحبه و تاریخ شفاهی مورد توجه جدی تر قرار گرفت و به لطف خداوند یک مجموعه بی نظیر ایجاد شد.

سردار شاهرخی عنوان کرد: این مجموعه را که مجموعه ای مرجع می باشد برای محققان دفاع مقدس و علاقمندان به تاریخ شهدا و جنگ ایجاد شد تا آثار شهدا در اختیار دوستداران قرار گیرد و در همین راستا بیش از ۸۵ درصد آثار مربوط به شهدا جمع آوری شد و در طول اجلاسیه به لطف و عنایت خداوند، بسیار موفق بودیم.

وی بااشاره به ارزیابی عملکرد کنگره افزود: پنج روز اجلاسیه با حضور تعداد زیادی از اقشارمختلف برگزار شد. معیار ارزیابی قابل قضاوت است برنامه ای که فاخر نباشد و حرفی برای گفتن نداشته باشد هرگز مورد استقبال مردم قرار نمیگیرد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه مردم با این کنگره ارتباط برقرار کرده بودند. در مدت برگزاری کنگره ملی شهدای قزوین، بیش از سی هزار مدعو شرکت داشتند و این تعداد علاوه بر کسانی بود که از نمایشگاهها نیز بازدید می کردند.

سردار شاهرخی اضافه کرد: علاوه بر اجلاسیه ها، نمایشگاه رسم پروانگی و نمایشگاه دستاوردهای هوا فضا و انرژی هسته ای نیز برقرار بود.

وی گفت: ارزیابی ما این است که کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین با عنایت الهی و انفاس قدسی شهدا توانست ‌موفق بوده و دست اندرکاران این اتفاق بزرگ فرهنگی استان، توانستند عملکرده فوق العاده ارائه داده و این مراسم را هنرمندانه انعکاس دادند و با ظرفیت ایجاد شده، مطمئنا در سالهای بعد بهتر خواهیم توانست چنین مراسمی را برگزار نماییم.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به تاثیر بخشی از دستاوردها در همه حوزه ها که به همت شهیدان به دست آمده و روحیه خودباوری که مقام معظم رهبری به اشاره فرموده در نسل سوم و چهارم انقلاب عنوان کرد: همه بحث ما نسل سوم و چهارم است. دشمنان سعی در کمرنگ کردن دستاوردهای انقلاب و شهدا دارند و ما تلاش کردیم در آستانه چهل سالگی انقلاب که برگزاری کنگره مقارن با آن شد، پاره ای از دستاوردها را به نمایش بگذاریم.

سردار شاهرخی افزود: این دستاوردها که در نمایشگاه انرژی هسته ای و هوا فضا به نمایش درآمد، کاملا بومی بوده و هیچ کشوری در ساخت آن دخالت نداشت. در حوزه انرژی هسته ای، تمام مراحل از ابتدای استخراج تا ساخت کامل آن در معرض دید عموم قرار گرفت و نمایشگاه صنایع هوا و فضا و رادار که با استقبال فوق العاده روبرو شد و همین امر موجب ایجاد امید شده چرا که مردم با دیدن این دستاوردها دلشان به قدرت نظامی کشور قرص می شود و این دقیقا برخلاف هدفی است که دشمن با هجمه های مختلف برما تحمیل می کند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از استاندار و معاونین ایشان و همه مدیران دستگاههای استان گفت:زیبایی کنگره در همدلی همه مسولان و مردم بود. همه در این امر شریک بودند و خود را بخشی از کار دانسته و پای کار آمدند. همه دستگاهها و ارگانها، نیروی انتظامی، اطلاعات، ارتش، سپاه و شوراها و شهرداری، صنعت، علوم پزشکی و هلال احمر، خانواده های شهدا و فررندانشان، مدیرعامل و مجموعه نمایشگاه های بین المللی همه پای کار بودند. کار بسیار خوبی با هم انجام شد و اثرگذاری این کار به دلیل وحدت و همدل بودن همه عزیزان بود که عنایت خداوند نیز در سایه وحدت شامل حال ما شد.

1010/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار