خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در شصت و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: کتاب وسیله ای برای حفظ، سازماندهی و انتقال ذخایر علمی و فرهنگی به نسل آینده است بطوری که بواسطه کتاب افکار عمومی جامعه رشد و تعالی می یابد.
کد خبر: ۹۰۷۸۴۶۲
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم با بیان اینکه کتاب بزرگ‌ترین عامل صیانت از اندیشه‌ها و علم دانشمندان است، گفت: هفته کتاب و کتاب‌خوانی بیانگر این است که بقایای علوم و اندیشه‌ها که باعث رشد علمی جامعه می‌شود به برکت وجود کتاب است.
وی با تاکید به اینکه علم اگر محبوس بماند ارزشی ندارد، گفت: موضوع کتاب و کتاب‌خوانی از اهمیت بالایی برخوردار است و اگرچه در این حوزه دستگاه‌های دیجیتالی رشد روزافزونی دارد اما نمی تواند جایگزین کتاب باشد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی ادامه داد: اهمیت کتاب به قدری است که معجزه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، قرآن کریم نیز به شکل کتاب است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه خداوند در باب اهمیت کتاب در قرآن به قلم و آنچه که آن می نویسد قسم یاد کرده است گفت : در قرآن کریم ۲۵۵ مرتبه واژه کتاب، ۵۸۲ مرتبه واژه علم ، ۲ مرتبه واژه قلم و سه مرتبه کلمه اقراء تکرار شده است.
حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: مطالعه، کتابخوانی و تحصیل دانش از سفارشات موکد قرآن و ائمه معصومین علیهم السلام است.

ارسال نظرات