خبرهای داغ:
در استقبال از چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین جلسه کرسی آزاد اندیشی با موضوع سواد رسانه‌ای در دبیرستان دخترانه معراج شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۸۴۹۵
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲
بصیرت افزایی نسل جوان انقلاب با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در مدارس شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ کرسی‌های آزاد اندیشی، از طرح‌های مورد توجه معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شاهرود است که در راستای آشنایی دانش آموزان دبیرستان‌های دوره اول و دوم متوسطه با تاریخ و مسیر پیش روی انقلاب و همچنین رفع شبهات و پاسخ به پرسش‌های نسل سوم، پیگیری می‌شود.
سید محمد رضا کریمی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شاهرود با اعلام برگزاری اولین کرسی آزاد اندیشی در شاهرود، گفت: یکی از موضوعات مهم در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بصیرت افزایی نسل جوان می‌باشد که از شاخص‌ترین این اقدامات برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در مدارس متوسطه دوم با موضوعات روز جامعه باید نام برد.
وی با اشاره به این طرح اظهار کرد: کرسی آزاد اندیشی نشستی است که در آن به صورت آزاد، نظام مند، محترمانه، عقلانی، منطقی و شجاعانه، در قالب کرسی پرسش و پاسخ به شبهات در باب موضوعی معین و از پیش اعلام شده، به اظهارنظر، پرسش و پاسخ عمیق، گفتگو، تبادل و تضارب آراء، همراه با استدلال و ارایه مستندات پرداخته می‌شود.
وی در ادامه افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این رابطه کرسی‌های آزاد اندیشی اهداف بلندی از قبیل، ایجاد محیط مطلوب برای بیان آزادانه و ناصحانه اندیشه‌ها در آموزشگاه با توجه به تقویت مؤلفه‌های وحدت، امنیت ملی و ارزش‌های اسلام، ایجاد، تقویت و نهادینه سازی سبک اسلامی ایرانی، تعامل گفتمانی درمحیط دانش آموزی، تقویت و نهادینه سازی سنت حسنه گفتگوی آزاد دو یا چند جانبه درمحیط دانش آموزی، تقویت ساز و کار و فرایند فرهنگ تولید اندیشه، تبیین تدریجی حق درفرایند برگزاری موفق و قانونمند کرسی ها، ایجاد فرصت قانونی و عادلانه برای طرح آزادانه آراء، دیدگاه‌ها و سؤالات پیرامون موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه و آگاهی ازنظرات مختلف درمحیط مدارس، تشویق دانش آموزان به مطالعه و تفکر بیشتردرراستای بصیرت افزایی و نخبه پروری فرهنگی، سیاسی و علمی و رفع ابهامات وشبهات گوناگون اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی وسیاسی با ارائه شفاف شبه یا ابهام و دریافت پاسخ علمی و منطقی آن را شامل می‌شود.
معاون پرورشی و تربیتی بدنی شاهرود؛ " سواد رسانه "، "چرا حجاب"، "دشمن شناسی" را از جمله موضوعات کرسی‌های آزاد اندیشی شاهرود عنوان کردند.
گفتنی است اولین کرسی آزاد اندیشی مدارس شاهرود با موضوع سواد رسانه ای، به میزبانی دبیرستان معراج و با حضور، فرمانده پلیس فتای این شهرستان برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها