خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: بیشتر زمان و عمر مسئولان در جلسات می گذرد در حالی که کوچکترین خروجی هم ندارند.
کد خبر: ۹۰۷۸۵۳۸
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام نجفقلی سرائی در دیدار با اعضای هیات اندیشه ورز بسیج رسانه استان اظهار کرد: مقام معظم رهبری رسانه را مهمترین سلاح در مقابل دشمن می‌دانند که برد و اثراتش از بمب اتم هم بیشتر است.

 وی اضافه کرد: امروز فضای مجازی هم ظرفیت و هم تهدید است و اگر درست مورد استفاده قرار نگیرد تبدیل به قتلگاه می‌شود و بهترین جوانان و نیروهای ما را خواهد گرفت و تلفات سنگینی را بحای خواهد گذاشت، بنابراین تلفات جنگ رسانه‌ای به مراتب بالاتر از جنگ تحمیلی است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای استان ادامه داد: امروزه ارتباط‌های خانوادگی و صمیمت‌ها توسط همین فضای مجازی از بین رفته و در حال تبدیل شدن به یک تهدید بزرگ است.

متکلم وحده بودن و اجازه نقد ندادن توسط یک مسئول برای نظام خطرناک است

وی خاطر نشان کرد: بیشتر عمر مسئولان در خدمت در اتاق جلسات می‌گذرد و متاسفانه هیچ خروجی هم ندارد و علتش هم واضح است، مسئولان در جلسات ساعت‌ها متکلم وحده هستند و اجازه نمی‌دهند کسی از انها نقد کند و حرفشان مورد انتقاد قرار دهد، این برای نظام خطرناک است که عده‌ای متکلم وحده شوند و اجازه ندهند کسی از آنها انتقاد کند.

سرایی با اشاره به سفارش حضرت علی( ع ) به فرماندار مصر گفت: امام علی ( ع ) در نامه خود به مالک اشتر می‌نویسد؛ اگر اشتباهی از تو سر زد مردم را جمع کرده و به مردم بازگو کن، با مردم مثل کف دست باش، آیا امروز مسئولان با مردم اینگونه هستند؟

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای استان افزود: متاسفانه روحیه محافظه کاری جلوی حرکت‌های انقلابی را می‌گیرد، اختلاف نظرها در چهارچوب نظام و اصول انقلاب نه تنها ایراد نیست بلکه یک حسن محسوب می‌شود و می‌توان با آن مشکلات را حل کرد.

وی اظهار داشت: برای حل مشکلات کشور باید فکرها آزاد باشد و اختلاف نظرها به دور از جنجال‌ها مطرح شود، باید به جوانان میدان داده شود، عده‌ای امروز شعار حمایت از جوانان می‌دهند اما در عمل هیچ ارزشی به فکر جوان قائل نیستند.

سرائی گفت: چطور در بحرانی ترین زمان کشور اداره شد و مشکلات حل شد اما امروز نمی‌شود؟! دلیلش این است که آن روز به جوانان اعتماد شد، فرماندهان جنگ‌ها جوانان بودند و مقابل دشمن یک تنه ایستادند.

وی بیان داشت: امروز عده‌ای از میزشان دل نمی‌کَنند و دنبال این هستند که راهکاری پیدا کنند و از بار بازنشستگی شانه خالی کنند یکی از کارهای حُسن دولت این بود که جلوی سهمیه ۵ درصدها را گرفت وگرنه هم اکنون عده‌ای با استفاده از این سهمیه سالها در صندلی ها جا خشک می کردند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه شهدا استان خاطر نشان کرد: امروز همه موظفند برای نظام کادر سازی کرده و به جوانان اعتماد و به آنها میدان بدهند و متاسفانه پس از چهل سال از انقلاب به جایی رسیده‌ایم که شخصی به خودش جرأت می‌دهد و می‌گوید برای مدیریت کشور باید از خارج مدیر وارد کنیم.

آزادی قلم حق رسانه است

وی گفت: در عصر حاضر مطبوعات رسانه‌ها وظایف سنگینی را برعهده دارند از جمله تبادل آرا، اطلاع رسانی شفاف و به موقع و نقد نظارت بر امور، که اگر به موقع انجام گیرد عاملی برای حرکت کشور به سمت پیشرفت و تعالی است.

سرایی بیان کرد: آزادی قلم امروز حق رسانه است و در این راستا عده‌ای در دانشگاه‌ها حقوق‌های چند میلیونی هم از نظام می‌گیرند و شدیدترین نقدها که برخی‌ها به دور از انصاف هم هست به نظام و مسئولان می‌کنند و در آخر مدعی هم هستند که آزادی وجود ندارد.

وی بیان داشت: آنچه که اهل قلم باید بدان مجهز باشد بیش از هرچیز تقوا، صداقت و انصاف است که باید مد نظر قرار گیرد، باید دنبال پیاده سازی اهداف نظام اسلامی باشیم و آنچه با قلم روان می‌شود برخواسته از وجدان باشد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی در پایان با اشاره به جشنواره ابوذر گفت: ابوذر یک نام بسیار مناسبی است برای جشنواره ای که قرار است برای اهالی قلم برگزار شود چرا که ابوذر به تنهایی در کوچه‌های مدینه از اسلام دفاع می‌کرد و امروز وظیفه رسانه این است که از اسلام و انقلاب با جان دل دفاع کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات