خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: بر اساس سیاست‌های کلی نظام، سند تحول بنیادین و برنامه ششم توسعه دولت موظف به اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان است اما متاسفانه تاکنون در اجرای این طرح به وظیفه خود عمل نکرده و اقدامی انجام نداده است که باید پاسخگو باشد.
کد خبر: ۹۰۷۸۵۵۵
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

دولت در اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان به وظیفه خود عمل نکرده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ محمد ملایی در جلسه هم اندیشی اعضای شورای کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان با اشاره به جایگاه رفیع معلم بر حفظ و تکریم شأن و منزلت معلم تاکید و بیان کرد: حفظ و تکریم شأن معلم، دستگاه تعلیم و تربیت و نظام آموزشی را در رسیدن به اهداف عالیه و مورد نظر کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به تحصن‌های معلمان با بیان اینکه این تحصن‌ها نه به نفع مردم و نه به نفع جامعه است، عنوان کرد:  کسانی که معلمان را به سمت تحصن  تشویق می‌کنند هدف و دغدغه آنها حل مشکلات معلمان نیست و با این اقدام تنها شأن و منزلت معلم را پایین می‌آورند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به رویکرد نظام نسبت به معلمان و حل مشکلات آنها، به تشریح لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان پرداخت و اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های کلی نظام، سند تحول بنیادین و برنامه ششم توسعه دولت موظف به اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان است اما متاسفانه تاکنون در اجرای این طرح به وظیفه خود عمل نکرده و اقدامی انجام نداده است که باید پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر لزوم ارائه لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان به مجلس توسط دولت در راستای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی معلمان  خاطرنشان کرد: بسیج فرهنگیان این موضوع به حق معلمان را، منطبق بر برنامه ششم توسعه و سند تحول بنیادین از دولت مطالبه می‌کند.

ملایی با بیان اینکه دولت باید هرچه سریع‌تر نظام رتبه‌بندی معلمان را به صورت لایحه به مجلس ارائه کند، گفت: برنامه ششم توسعه دولت را مکلف به ارائه لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان به مجلس کرده که متاسفانه با وجود گذشت چند سال از این موضوع، تاکنون اقدامی در این خصوص نشده که باید هرچه سریع‌تر این طرح به صورت لایحه به مجلس ارائه شود تا با تصویب آن در بودجه سال 98 برای این امر نیز بودجه پیش‌بینی شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان در راستای رفع مشکلات آموزش و پرورش و معلمان  تصریح کرد: در صورت اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان، بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی این قشر برطرف خواهد شد بنابراین سازمان بسیج فرهنگیان تمام تلاش خود را در راستای فشار آوردن به دولت در راستای ارائه لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس به کار خواهد بست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات