خبرهای داغ:
یادواره تنها شهید خوزستانی انتفاضه فلسطین در دزفول برگزار می‌شود

نخستین یادواره شهید محمدحسین اثنی عشری در دزفول برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار بسیج از دزفول، با همت مسئولان و فعالان فرهنگی شهرستان دزفول و پس از جلسه‌ای که در شورای شهر دزفول وبا حضور دستگاه های مختلف برگزار شد، ستاد یادواره شهید محمدحسین اثنی عشری تنهاشهید خوزستانی انتفاضه فلسطین تشکیل شد.
کد خبر: ۹۰۷۸۵۷۷
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

به همین مناسبت سید عزیزاله پژوهیده دبیرستاد یادواره این شهید بزرگوار به خبرنگارتسنیم گفت: شهید محمدحسین اثنی عشری تنها شهید خوزستان در انتفاضه فلسطین است و درکشور سه شهید داریم که مربوط به دزفول، ساوه و اصفهان هستند.

پژوهیده گفت: شهید اثنی عشری جز نیروهای سپاه و کمیته انقلاب اسلامی بود که پس از انقلاب و قبل از جنگ تحمیلی با تعدادی از دوستانش و با مسئولیت شهید محمدمنتظری به جنوب لبنان اعزام می‌شود.

وی افزود: در جنوب لبنان حدود 11 ماه حضور داشت و در تاریخ 10 آذر سال 1359 در نبردی با اشغالگران صهیونیستی و در یک قایق به شهادت می‌رسد و از پیکر مطهر این شهید چیزی به دست نمی‌آید و 37 سال پس از آن مزار یادبود این شهید در دزفول احداث شد.

 پژوهیده با بیان اینکه از شهید محمدحسین اثنی عشری همرزمان شهید چمران و شهید عنادمغنیه بودند که در 22 سالگی به شهادت می‌رسند،گفت: این اولین یادواره این شهید عزیز است که ان‌شاالله بناداریم با توجه به جایگاه این شهید در کشور یادواره ایشان را برگزار کنیم.

وی افزود: این یادواره  در فروردین ماه سال 1398 برگزار می‌شود و امیدواریم باهمکاری دستگاه های ذیربط و ادارات شاهد مراسمی باشکوهی باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار