خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۰۷۸۵۸۰
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و نیز عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برگزاری اردوهای راهیان‌نور صرفا از طریق قطار تبدیل به قانون شود، گفت: ایمن‌سازی اردوهای دانش‌آموزی حلقه مفقوده‌ای برای آموزش و پرورش نیست چراکه نیاز به خلق ثروت برای برگزاری آن‌ها ندارد.

 

"فرهاد فلاحتی" با اشاره به آغاز برگزاری اردوهای راهیان نور با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم برای اردوهای راهیان‌نور فراهم شود و سپس دانش‌آموزان را راهی این مناطق کرد، گفت: اردوهای فرهنگی و آموزشی جز الزامات سیستم آموزشی هر کشور است و سیستم آموزشی ایران نیز با توجه به علاقه و ذوق و شوق دانش‌آموزان نسبت اهمیت این مهم تاکید دارد هرچند اما و اگرهایی بسیاری پیرامون برگزاری اردوها در ایران به‌ویژه اردوهای راهیان‌نور وجود دارد.


نماینده مردم قائنات وزیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاکتورهای مفید فرهنگی، اخلاقی و اعتقادی راهیان‌نور برای دانش‌آموزان، افزود: شیوه اجرای اردوها به‌ویژه اردوهای راهیان‌نور استاندارد نیست به‌همین دلیل شاهد آسیب‌های جانی دانش‌آموزان هستیم لذا باید توجه به ضعف زیرساخت‌های جاده‌ای در آن مناطق، این اردوها باید صرفا از طریق قطار انجام گیرند و این مهم تبدیل به قانون شود.


وی با تاکید بر اینکه کسی با نفس برگزاری اردوهای راهیان‌نور مخالف نیست بلکه اعتراض‌ها به شیوه برگزاری آن‌هاست، ادامه داد: به نظر می‌رسد دستورالعمل برگزاری اردوها باز هم کاربردی تصحیح نشده است چراکه پس از انجام این کار ازسوی مسئولان همچنان شاهد وقوع حوادث ناگوار هستیم، حوادثی که می‌توانست اتفاق نیفتند بنابراین جلوگیری از وقوع این حوادث نیازمند هم‌افزایی و همراهی تمامی دستگاه‌های مرتبط یا آموزش و پرورش است.


"فلاحتی" با بیان اینکه می‌توان در تصحیح مقررات اردوهای راهیان‌نور مقرر شود که این اردوها تماما از طریق راه‌آهن انجام شوند، اضافه کرد: برگزاری اردوهای راهیان‌نور با قطار و مشارکت وزارت راه و شهرسازی و کاهش قیمت‌ها و حتی رایگان کردن آن برای آموزش و پرورش چندان اتفاق پرهزینه‌ای برای دولت و حتی وزارتخانه راه و شهرسازی نیست.


این نماینده مجلس معتقد است ایمن‌سازی ارودها امری غیرممکن نیست بلکه در این زمینه غفلت می‌شود چراکه باید این اردوها درصورت استفاده از وسایل ناامن و عدم رعایت دیگر مسائل ایمنی حتی در بین راه متوقف شوند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز به این موضوع ورود کرده و برگزارکنندگان اردوها را مورد سوال قرار داده است، اظهارکرد: ایمن‌سازی اردوهای دانش‌آموزی حلقه مفقوده‌ای برای آموزش و پرورش نیست چراکه نیاز به خلق ثروت برای برگزاری آن‌ها ندارد و فقط نیازمند اهمیت تمامی دستگاه‌ها به این مهم است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها