امام جمعه درگز:

بسیج یعنی داشتن دغدغه خدمت به مردم

امام جمعه درگز بیان داشت: بسیج به معنی ارگان و سازمان خاصی نیست، بسیج یعنی همه مردمی که با ایمان و تقوا، دغدغه خدمت به مردم را داشته و در خط مقدم مبارزه با دشمن، واقع بین و تکلیف گرا باشند.
کد خبر: ۹۰۷۸۵۹۱
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸
حجت الاسلام محمدحسین ایروانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛  ضمن عرض تسلیت شهادت امام یازدهم شیعیان گفت: امام عسکری (ع) به واسطه عمل به دستورات اصیل اسلام جایگاه ویژه‌ای در بین مردم و شیعیان داشتند و همین محبوبیت سبب شد حاکمان ظالم عباسی ایشان را تحت شدید‌ترین مراقبت‌ها در پادگان‌های نظامی سامرا قرار دهند؛ با این وجود ایشان شاگردان زبده‌ای را تربیت کردند که هر کدام سهم به سزایی در گسترش معارف اسلام و رفع شبهات داشتند.

 امام جمعه درگز با اشاره به ولادت پیامبر اسلام و آغاز هفته وحدت عنوان کرد: اسلام بر اساس وحدت و نگاه به مشترکات پایه گذاری شد و تمام امامان معصوم، این مسیر را بعد از پیامبر ادامه دادند؛ تا آنجا که حضرت علی (ع) برای حفظ اسلام از حقوق بلامنازع خود می‌گذشتند.

 حجت الاسلام ایروانی تاکید کرد: اختلاف بین مسلمان‌ها تنها به نفع کسانی است که نه مذهب شیعه را قبول دارند و نه غیر شیعه؛ امروز دشمن در تلاش است تا با استفاده از نام اسلام و تشکیل گروه‌های تکفیری، از درون با اسلام حقیقی مبارزه کند؛ در این میان اگر حواس خود را جمع نکنیم ضربات سهمگینی از دشمن خورده و متحمل شکست‌های اساسی خواهیم شد.

وی در ادامه بسیج را حافظ نظام و انقلاب دانست و تبیین کرد: بسیج به معنی ارگان و سازمان خاصی نیست، بسیج یعنی همه مردمی که با ایمان و تقوا، دغدغه خدمت به مردم را داشته و در خط مقدم مبارزه با دشمن، واقع بین و تکلیف گرا باشند؛ این تفکر دقیقا همان چیزی است که مایه ترس و هراس دشمنان شده است.

امام جمعه درگز تصریح کرد: قتل خاشقچی نماد پوشالی و لرزان بودن پایه‌های حکومت آل سعود است؛ آن‌ها منتقدان را نابود می‌کنند تا مردم از شرایط موجود جامعه آگاهی پیدا نکرده و بیدار نشوند؛ در این میان آمریکا هم برای حفظ بن سلمان به عنوان عامل شرارت در منطقه و ابزاری برای ترویج اسلام آمریکایی تمام توان خود را به کار گرفته است.

حجت الاسلام ایروانی ابراز کرد: بی اعتنایی مردم به فراخوان آمریکا برای ایجاد اغتشاش از یک سو و از سوی دیگر ثبات بازار و صدور بیانیه اتحادیه اروپا در مخالفت با تحریم‌های یک جانبه آمریکا، از جمله عواملی است که توطئه آمریکا را با شکست مواجه کرد؛ البته شکست قطعی دشمنان مستلزم تلاش بیشتر دولتمردان در تحقق اقتصاد مقاومتی، بهره گیری از فرصت تحریم‌ها برای کاهش وابستگی کشور به نفت و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی کشور است.

وی عنوان کرد: پاسخ کوبنده حماس با شلیک ۴۶۰ موشک به سرزمین‌های اشغالی و هدف قرار دادن اتوبوس حامل نظامیان رژیم صهیونیستی، استعفای وزیر جنگ این رژیم منحوس و اعلام آتش بس را در پی داشت.

 امام جمعه درگز در پایان ضمن تشکر از اقدام قوه قضائیه در اعدام مفسدان اقتصادی خاطر نشان کرد: این اقدام انقلابی ضمن خوشحال کردن مردم، نشان داد قوه قضائیه در عمل جدی است و کسانی را که بازار سکه را برای منافع شخصی خود به یک بحران تبدیل کرده و نظام را به چالش کشیده بودند به سزای اعمال خود رساند؛ امیدواریم با تداوم این اقدامات شاهد ریشه کنی فساد در کشور باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار