سمینار آشنایی با عارضه‌یابی و روش‌های بهبود کسب و کار با محوریت شرکت‌های صنعتی عصر امروز با حضور مهارت آموزان و کارآفرینان در سالن اجتماعات پارک علم و فناوری استان گیلان در رشت برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۸۶۰۰
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در این سمینار با بیان اینکه این شرکت ۳۶ شهرک و ناحیه صنعتی را در استان گیلان زیر پوشش قرار می‌دهد اظهار داشت: یکی از وظایف شرکت شهرک‌های صنعتی ایجاد زیر ساخت برای شرکت‌های صنعتی است.

حسن واحدی با اشاره به اینکه یکی از اهداف شرکت شهرک‌های صنعتی کمک به بهبود فضای کسب و کار است عنوان داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان آموزش‌های مختلف را به صورت رایگان برای واحد‌های صنعتی مهیا می‌کند.

وی با بیان اینکه بحث آموزش یکی از مباحث مهم برای پرسنل و مدیران شرکت‌های صنعتی است خاطرنشان کرد: باید در مقوله آموزش به اقشار مختلف جامعه فعالیت بیشتری انجام داد.

عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان با بیان اینکه این شرکت با استفاده از مدل خوشه‌های کسب و کار اقدامات زیادی را برای افزایش سود اقتصادی انجام می‌دهد گفت: خوشه‌های صنعتی در زمینه چای، برنج و زیتون تشکیل شده است.

واحدی با بیان اینکه کشور ما در یک چرخه اقتصادی معیوب قرار دارد و اقتصاد کشور تولیدمحور نیست اظهار داشت: کشور باید از فضای اتکا به خام فروشی نفت خارج شود.

وی با اشاره به اینکه زیاده‌روی در توجه به توسعه منطقه‌ای منجر به از بین رفتن منابع انسانی و طبیعی شده است تصریح کرد: بومی‌سازی دانش باید به طور جدی در کشور پیگیری شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان نیز در این سمینار با اشاره به اینکه ۹۵ درصد کسب وکار‌ها در سال‌های اولیه فعالیتشان از چرخه رقابت خارج می‌شوند اظهار داشت: مدیریت یک کار تخصصی است.

محمد دوستار با بیان اینکه بیشتر متخصصان لزوماً مدیران خوبی نیستند خاطرنشان کرد: نارضایتی از عملکرد شرکت‌های دانش بنیان باعث مرگ این شرکت‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عارضه‌یابی یک فعالیت منسجم است که باعث افزایش راندمان شرکت‌ها می‌شود گفت: عارضه‌یابی باید قبل از اتفاق افتادن حوادث مختلف برای شرکت‌های صنعتی انجام بگیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه بیشتر نگرانی‌های شرکت‌ها ناشی از مشکلات مالی است اظهار داشت: عارضه یابی در سه فاز برای شرکت‌های صنعتی انجام می‌شود.

دوستار با بیان اینکه شناخت، ارزیابی، تحلیل و تبیین وضعیت موجود، فاز اول عارضه‌یابی شرکت‌های صنعتی است افزود: طراحی و تبیین وضعیت مطلوب در یک بازه زمانی مشخص دومین فاز عارضه‌یابی است.

وی با اشاره به اینکه تشخیص درست عارضه و مشکلات شرکت‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های عارضه‌یابی شرکت‌ها است عنوان کرد: فاز سوم عارضه‌یابی برای شرکت‌ها برنامه‌ریزی و بهبود عملکرد شرکت‌ها است.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌ها در مقابل عارضه‌یابی مقاومت می‌کنند خاطرنشان کرد: رکود در فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌ها ناشی از نگرش‌های اقتصادی است.

دوستار افزود: هزینه بالای تولید، عدم توان بازاریابی، فرسودگی تجهیزات و ماشین آلات، بالا بودن قیمت تمام شده محصول و پایین بودن بهره‌وری تولید از عارضه‌های شرکت‌های مختلف هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات