رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دهگلان و قروه درنشست تخصصی با تخصصی با ائمه جمعه وجماعات دوشهرستان گفت: روحانیون نقش ویژه‌ای در ترویج و توسعه فرهنگ وقف بر عهده دارند.
کد خبر: ۹۰۷۸۶۰۸
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام مرادی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های قروه ودهگلان در نشست تخصصی «وقف» با ائمه جمعه و جماعات اهل سنت دو شهرستان بیان اینکه روحانیون نقش ویژه‌ای در ترویج و توسعه فرهنگ وقف بر عهده دارند، اظهار کرد: وقف در راه خدا و به منظور رفع نیاز نیازمندان معامله‌ای بسیار ارزشمندست و سنت حسنه وقف صدقه جاریه‌ای است که هیچ زمانی از بین نرفته و اثرات و برکات آن هم برای مردم و واقف تا همیشه ماندگار خواهد بود.

وی تبلیغات را از عوامل مهم و تاثیرگذار در نهادینه سازی فرهنگ وقف عنوان کرد و با اشاره به رسالت خطیر روحانیون در این راستا گفت: مشوق اصلی اکثریت وقف‌هایی که امروزه برای ما به یادگار مانده جامعه روحانیت هستند و ما می‌بینیم در هر عصری که روحانیت نسبت به وقف توجه داشته اند مردم نیز خاضعانه وارد عرصه شده و مالی را وقف کردند و برعکس در هر دوره‌ای که علما در تبلیغ فرهنگ وقف و تشویق مردم ضعیف عمل کرده اند سنت وقف نیز روبه افول بوده و این بیانگر نقش اثربخش جامعه روحانیت در این زمینه است.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قروه و دهگلان بر لزوم توجه جدی به وقف و موقوفات تأکید کرد و گفت: روحانیون نقش ویژه‌ای در ترویج و توسعه فرهنگ وقف بر عهده دارند.


وی با اشاره به اینکه وقف در راه خدا و به منظور رفع نیاز نیازمندان معامله‌ای بسیار ارزشمندست گفت: سنت حسنه وقف صدقه جاریه‌ای است که هیچ زمانی از بین نرفته و اثرات و برکات آن هم برای مردم و واقف تا همیشه ماندگارخواهد بود.


حجت الاسلام مرادی افزود: با نگاهی به تاریخ اسلام و سیره عملی اهل بیت (ع)، ائمه معصوم (ع) در می‌یابیم که بیشترین نقش را در احیای سنت وقف و موقوفات وجود نبی مکرم اسلام داشتند و پس از اهل بیت (ع) بیشترین اثرگذاری را در ایجاد موقوفات جدید علما و روحانیان ایفا کردند.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دهگلان و قروه بیان کرد: در دوران گذشته علیرغم وجود امکانات و وسایل ارتباط جمعی ما شاهد رشد و تبلور فرهنگ وقف در بین اقشار مختلف جامعه بوده ایم که این مهم نیز ناشی از نقش اثرگذار روحانیون و تبلیغات موثر این قشر بوده است.


وی در ادامه گفت: با اطلاع رسانی و انجام تبلیغات مناسب و اصولی می‌توان فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه کرد و اگر فرهنگ وقف بخوبی تبیین و نهادینه شود؛ قطعاًبسیاری از مشکلات کنونی جامعه و مردم نیز رفع خواهد شد و تحقق این مهم نیازمند مشارکت و همت جامعه روحانیت است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات