مدیر دپارتمان مدیریت شهری مرکز پژوهش‌های بسیج دانشجویی گیلان:
مدیر دپارتمان مدیریت شهری مرکز پژوهش‌های بسیج دانشجویی استان گیلان با بیان اینکه مدیران شهری باید خود را موظف بدانند که برای مشکلات شهری ازجمله پسماند برنامه‌ریزی کنند گفت: مهاجرت مردم از جنوب و مرکز به کلان‌شهر رشت در حال افزایش است و جمعیت شهر رشت را به‌زودی غیربومی‌ها تشکیل می‌دهند و این‌ معضلی است که شهرستان را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۹۰۷۸۷۶۰
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، محمد خشوعی صبح امروز در سالن اجتماعات سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان اظهار کرد: با رصد مدیران شهری و با کمک نخبگان علمی سطح استان سعی شده که در جهت پیشبرد شهر زیست پذیر قدمی برداریم.

وی با اشاره به اینکه شهردار رشت باید بداند که میراث دار شهری با قدمت تاریخی زیاد است افزود: شهردار شهر رشت مصادیق فرهنگی اقتصادی و اجتماعی یک شهر با قدمت بسیار بالا را یدک می‌کشد.

مدیر دپارتمان مدیریت شهری مرکز پژوهش‌های بسیج دانشجویی استان گیلان با بیان اینکه سعی در ارائه اولویت اصلی شهر رشت داشتیم گفت: شهر رشت اهمیت فراوانی در کشور دارد و نزدیکی آن به کشورهای شمال ایران اهمیت شهر رشت را بالا می‌برد و بنابراین می‌تواند میزبان تحولات اقتصادی کشور باشد.

خشوعی با اشاره به اینکه عبور کریدور شمال به جنوب از شهر رشت اهمیت این شهر را نیز چند برابر کرده بیان کرد: به‌عنوان‌مثال شهر آمستردام هلند مرکز بارگیری کالا از آمریکا به اروپا است و از این طریق پیشرفت بالایی داشته بنابراین شهر رشت نیز می‌تواند در کشور تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری باید خود را موظف بداند که برای مشکلات شهری ازجمله پسماند برنامه‌ریزی کند گفت: مهاجرت مردم از جنوب و مرکز به کلان‌شهر رشت در حال افزایش است و جمعیت شهر رشت را به‌زودی غیربومی‌ها تشکیل می‌دهند و این‌یک معضلی است که شهرستان را تهدید می‌کند.

مدیر دپارتمان مدیریت شهری مرکز پژوهش‌های بسیج دانشجویی استان گیلان با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌های بسیج دانشجویی استان گیلان در تلاش است که به کمک رسانه‌ها بتواند رسالت خود را در جامعه منعکس کند بیان کرد: مسئولان رشت از بخشی از مشکلات شهر رشت باخبر هستند و ما سعی در اولویت‌بندی آن‌ها داریم تا اتفاقات خوبی در شهر بیافتد.

خشوعی با بیان اینکه این اطلاعات توسط نخبگان شهری و مسئولان شهرداری جمع‌آوری‌شده گفت: به‌مرورزمان راهکارهای حل مشکل به مردم ارائه می‌شود زیرا راهکارها باید توسط افراد متخصص دانشگاهی استان در جامعه منعکس شود.

وی با بیان اینکه اگر اکنون مشکلات را حل نکنیم در آینده به‌سختی می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم افزود: استان باید از وجود آقای نوبخت معاون برنامه‌ریزی و برنامه‌وبودجه کشور برای حل مشکلات استفاده کند.

مدیر دپارتمان مدیریت شهری مرکز پژوهش‌های بسیج دانشجویی استان گیلان گفت: درگیری‌های انتخاب شهردار رشت در زمان انتخاب بودجه سال آینده است که این مسئله مشکلات شهری رشت را نشان می‌دهد و اکنون شهر رشت توان مقابله با مشکلات طبیعی را ندارد.

در پایان این نشست از 100 پیشنهاد مطالعاتی ارائه شده به شهردار رشت رونمایی شد.

 

انتهای پیام/84007

ارسال نظرات