نخستین سالروز شهادت شهید بابک نوری هریس با حضور دلدادگان عاشق فرهنگ ایثار و شهادت در گلزار شهدای رشت برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۸۷۶۱
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، نخستین سالگشت شهید مدافع حرم زینبی سلام‌الله‌علیه عصر امروز با حضور خیل کثیری از رهروان شهدا و مردم ولایی شهر رشت در گلزار شهدای رشت برگزار شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان در این مراسم با اشاره به جلوه خاص فرهنگ شهادت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: انقلاب اسلامی جریانی عظیم برای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در تاریخ ایران اسلامی است.

سردار محمد عبدالله پور با بیان اینکه شهدا جلوه‌ای از بزرگی خدا هستند افزود: امروزه مزار شهدا ملجأ و پناهگاهی برای همه مردم ازجمله شیعیان است.

وی ریشه ظلم و جور را امریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم مرتجع عربی برشمرد و گفت: به برکت خون شهدای اسلام ازجمله شهدای مدافع حرم ریشه ظلم و تزویر در دنیا برچیده خواهد شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به روحیه شهادت‌طلبی مدافع حرم بیان کرد: ترسیم هر آینده‌ای جز شهادت برای شهدای مدافع حرم غیرممکن است.

عبدالله پور با تأکید بر اینکه عمل و روح شهدای مدافع حرم عالم را متحول می‌کند افزود: تحول و دگرگونی عالم را همه با بررسی شهادت شهید نوری و تشییع پیکر مطهرش در رشت مشاهده کردند.

وی با اشاره به علاقه و طبع بلند شهید نوری به فرهنگ شهادت و رزمندگان اسلام تصریح کرد: بابک علاقه خاصی به خانواده داشت و این علاقه به پدرش به‌پاس حضور در جبهه‌های حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس بیشتر بود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه توجه به اصل ولایتمداری وجه مشترک تمامی شهدا است خاطرنشان کرد: شهید بابک در ولایتمداری و ولایتمداری هیچ‌چیز کم نگذاشت و به الگویی برای تمام هم‌سنی‌های خود تبدیل شد.

عبدالله پور حسن خلق را یکی از ویژگی‌های بارز شهید نوری برشمرد و گفت: در شرایطی که همه به دنبال ستیز در مقابل یکدیگر بودند بود شهید نوری از وجه ارزشمند حسن خلق برخوردار بود و این روحیه شهید همچون نگینی در بین رزمندگان و همکلاسی‌هایش می‌درخشید.

وی با تأکید بر استمرار فرهنگ شهدا در جامعه ایرانی باوجود نسل غیور، مؤمن و انقلابی افزود: نسل شهدا و فرهنگ شهدا با حضور جوانانی همچون شهید نوری فراموش‌نشدنی است.

به گزارش فارس، دانشجوی بسیجی شهید بابک نوری هریس از رزمندگان دهه هفتادی مدافع حرم است که در عملیات آزادسازی بوکمال سوریه در دفاع از حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها هم‌زمان با سالروز شهادت امام رضا علیه‌السلام به شهادت رسید.

این شهید بزرگوار پس از تشییع باشکوه توسط مردم ولایتمدار استان گیلان به‌ویژه جوانان انقلابی و ولایی رشت در قطعه شهدای مدافع حرم گلزار شهدای رشت تدفین شد و امروزه به یکی از مزارهای دلدادگان عاشق زینبی (س) تبدیل‌شده است.

انتهای پیام/84008

 
ارسال نظرات