خبرهای داغ:
بهنام حسن زاده
رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: دانشگاه محیطی علمی، فرهنگی و پژوهشی است و نیاز بود که اساتید بسیجی بتواند در این بخش فعالیت داشته باشند، بسط و گسترش تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها یکی از اهداف سازمان بسیج اساتید است.
کد خبر: ۹۰۷۸۷۶۲
|
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان،امروزه بسیج نه تنها در جبهه‌های مقاومت بلکه در همه عرصه‌ها حضور پیدا کرده تا با تفکر انقلابی و نیروی انسانی مردمی بدون هیچ چشم‌داشتی در راستای پیشرفت کشور قدم بردارد، بسیج اساتید نیز یکی از حوزه‌هایی است که بسیج با ورود به آن سعی در پیشبرد تفکر انقلابی در دانشگاهها دارد.

محمد باقری رئیس سازمان بسیج استاید استان اصفهان، درباره فلسفه شکل‌گیری بسیج اساتید و اهداف آن اظهار داشت: مجموعه بسیج اساتید کشور در قالب توصیه‌هایی که رهبر معظم انقلاب به اساتید و جامعه دانشگاهی کشور داشتند و با پیشنهاد اساتید بسیجی دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه اصفهان به مسئولان وقت در سال 1380 تشکیل شده است؛ در واقع اساتید بسیجی دانشگاه فردوسی مشهد این درخواست را از رهبر انقلاب انجام دادند.

وی افزود: در همان سال تعدادی از اساتید بسیجی دانشگاه اصفهان این درخواست را از فرمانده نیروی مقاومت بسیج استان اصفهان داشتند و این نشان دهنده دغدغه بسیار جدی اساتید بسیجی برای تشکیل این قشر است، در سال 1380 شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز تشکیل بسیج اساتید را صادر کرد و فعالیت این قشر از سال 1382 به صورت رسمی آغاز شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان خاطرنشان کرد: در بیش از 90 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی استان اصفهان دفتر و یا کانون بسیج اساتید دایر است. این آمار خوبی است چراکه 10 هزار مدرس و استاد در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان اصفهان فعالیت دارند که از این تعداد، 4 هزار نفر عضو بسیج اساتید هستند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر رهبر انقلاب به صراحت به توسعه و گسترش بسیج اساتید تأکید کردند و این موضوع همواره توسط بسیج اساتید استان پیگیری می‌شود. این مجموعه یک مجموعه خودجوش است و ابلاغی نیست چراکه از دغدغه‌های اساتید برخاسته است.

باقری بیان کرد: امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است و بسیج اساتید یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است؛ انقلاب اسلامی ظرفیتی را ایجاد کرده است که اساتید بسیجی برای تحقق آرمان‌های انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری به میدان بیایند، یکی از اهداف اصلی ما تحقق دستورات و منویات رهبر انقلاب و امام راحل است.

وی گفت: دانشگاه محیطی علمی، فرهنگی و پژوهشی است و نیاز بود که اساتید بسیجی بتواند در این بخش فعالیت داشته باشند، بسط و گسترش تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها یکی از اهداف سازمان بسیج اساتید است، کمک به ارتقاء معرفت و آگاهی دینی یکی دیگر از این اهداف است، تلاش‌هایی برای جدا کردن حوزه و دانشگاه انجام می‌شود و ما می‌دانیم که دو بال ارزشمند در بخش دینی و علمی، حوزه و دانشگاه هستند، دشمن تلاش می‌کند تا فضایی ایجاد کند که جدایی دین از سیاست اتفاق بیفتد و ما رسالت داریم تا رابطه و هم‌افزایی حوزه و دانشگاه عمیق‌تر شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان اصفهان اظهار داشت: مشارکت در انجام تحقیقات مورد نیاز کشور و استان یکی دیگر از اهداف سازمان بسیج اساتید به شمار می‌رود، البته ما مجری تحقیقات نیستیم و هدف ما این است که در حوزه مسائل علمی و معضلاتی که تا کنون به خوبی بررسی نشده است، گام برداریم. رهبر انقلاب در ماه مبارک رمضان در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها تأکید داشتند که اساتید، مسئله‌یابی کنند و دانشگاه بهترین محل برای برطرف کردن معضلات کشور است.

وی افزود: در بعضی از مسائل انقلاب، نیازمند وحدت رویه نیروهای انقلاب هستیم و چه قشری بهتر از بسیج اساتید که بتواند صدای واحد جریان نیروهای انقلابی را ایجاد کند، ما معتقد هستیم انقلاب اسلامی همواره تهاجم و جنگ نرم دشمن را دیده است و همگان این مسئله را پذیرفته‌اند.

باقری خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد جنگ اقتصادی به شیوه نرم و سخت هستیم و لازم است تا اساتید بسیجی در حوزه جنگ نرم و جنگ اقتصادی فعال باشند. خوشبختانه عضویت بسیج اساتید در شورای فرهنگی دانشگاه بر اساس تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی مسجّل شده است و فضای بهتری را برای فعالیت در اختیار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها