خبرهای داغ:
دبیر انجمن شعر آیینی کشور:

پرداختن به شعر شهید و شهادت، ادای دِین به مقام شهداست

دبیر انجمن شعر آیینی کشور گفت: بی شک پرداختن به شعر شهید و شهادت و اهتمام ویژه در این باره، ادای دِین به مقام شامخ شهیدان است.
کد خبر: ۹۰۷۸۸۵۲
|
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
پرداختن به شعر شهید و شهادت، ادای دِین به مقام شامخ شهیدان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، استاد محمد علی مجاهدی، شنبه شب طی سخنانی در شب شعر و خاطره "انتظار سرخ" که با حضور شاعران و جمعی از مسئولان در تالار شهید آوینی قم برگزار شد، با بیان این که همه ما مدیون حماسه و رشادت و از خودگذشتگی شهیدان و جانبازان عزیز هستیم، اظهار داشت: یکی از راه‌هایی که می‌تواند تا حدی باعث ادای دِین ما به مقام شامخ شهیدان شود، توجه به عرصه شعر مرتبط با حوزه شهید و شهادت است که البته این امر در راستای اهتمام به شعر آیینی و انقلابی می‌باشد.

وی همچنین افزود: امروز حتی کسانی که چندان با شعر آیینی و انقلابی میانه‌ای ندارند، معترف هستند که در سال‌های اخیر در زمینه شعر مقاومت و ایثار و شهادت، رشد خوبی داشته ایم و این‌ها البته از عنایات خود شهیدان است.

احمد حسینی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز طی سخنانی در این مراسم با تاکید بر لزوم جریان سازی شعر در دنیای امروز، گفت: برای ماندگاری کار‌ها و فعالیت‌ها باید آن‌ها را در قالب هنر به مخاطب ارایه و عرضه کرد و بی شک شعر و ادبیات از بهترین و موثرترین جلوه‌های هنری است که در شرایط کنونی به ویژه می‌تواند بسیار جریان ساز هم باشد.

گفتنی است در خاتمه این مراسم ضمن شعر خوانی تنی چند از شاعران و نیز قرائت بیانیه پایانی کنگره شعر چهل سالگی و جشنواره شعر دفاع مقدس قم به برگزیدگان آثاری به رسم یادبود اهدا شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار