دبیرکل کانون اندیشه ورزی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، گفت:میزان پیشرفت فرهنگ در هر جامعه بستگی به برخورد مناسب افراد آن جامعه با کتاب و کتابخوانی دارد.
کد خبر: ۹۰۷۸۹۱۰
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
دبیرکل کانون اندیشه ورزی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان ، در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج هرمزگان، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به دوستداران ، فعالان و دست اندرکاران عرصه ی کتاب ، علم ودانش، عنوان کرد:درواقع روز کتاب و کتابخوانی فرصتی مناسب است تا ما ساعتی بیندیشیم. چقدر از لحظات طلایی عمرمان را صرف خواندن کتاب می کنیم؟ چگونه و با چه ملاکی کتابی را برای خواندن بر می گزینیم؟ با چه روش هایی به مطالعه می پردازیم؟ و سرانجام آن که چقدر از خواندن هر کتابی بهره می گیریم یا هرکتاب تا چه اندازه در رشد و تعالی ما مؤثر می افتد؟ روز کتاب و کتابخوانی فرصتی است تا کتاب های تازه ای بشناسیم و قدری از حقایق هستی بچشیم. این فرصت را از دست ندهید.

وی، تصریح کرد: برخی به هر  بهانه ای از جمله اینکه مشغله کاری  دارند ، از مطالعه کتاب خودداری می کنند.جالب اینکه رهبر فرزانه انقلاب می فرمایند: "افرادی که کار روزانه دارند وقتی به خانه می آیند ، بخشی از زمان را ولو نیم ساعت برای کتاب خواندن بگذارند. بنده دوره های بیست و چند جلدی را در همین فاصله های چند دقیقه ای خوانده ام. شاید صدها جلد کتاب را همین طوردر این فاصله های کوتاه ده دقیقه ای خوانده ام." 21/2/72 

وی، اضافه کرد: میزان پیشرفت فرهنگ در هر جامعه بستگی تنگاتنگی به میزان مطالعه فردی و برخورد مناسب افراد آن جامعه با کتاب و کتابخوانی دارد. توجه به کتاب و توسعه و تعدد کتابخانه ها، سهل الوصول کردن کتاب ها در کتابخانه ها، ایجاد جاذبه در افراد جامعه به خصوص نسل جوان و نوجوان، متعادل کردن هزینه کتاب و مهم تر از همه توجه به کیفیت کتاب ها و نظارت بر سلامت و عدم فساد آنها از راه های کمک به پیشرفت جامعه است. به امید آن که کتاب و کتابخوانی در کانون توجه جامعه ما قرار گیرد.

ارسال نظرات