به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی از سه کتاب در مهدی‌شهر رونمائی شد.
کد خبر: ۹۰۷۸۹۹۹
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از مهدیشهر، آئین رونمائی از سه کتاب در سالن نیستان مهدیشهر در سومین روز از هفته کتاب انجام شد.
آئین رونمائی از سه کتاب تاریخ و جغرافیای جامع شهرستان مهدیشهر،اثر نویسنده فرهاد صحابی فرد،کتاب نوروئی نمزه آسنک اثر نویسنده یدالله حاجعلیان،کتاب کوی مس در گذر تاریخ اثر حیدر قلی نادعلیان با حضور سما کوش مدیر کل کتابخانه های استان و ارگی فرماندار و جمعی از مدیران و هنرمندان و دوستداران اهل کتاب و مطالعه انجام شد.
سماکوش مدیر کل کتابخانه های استان سمنان در جمع مدیران و دوستداران فرهنگ و ادب در سالن نیستان در اشاره به نقش فرهنگ مطالعه و احساس نیاز در جامعه برای کتاب گفت:برماست که دنبال فواید و آثار مطالعه کتاب باشیم،در زندگی اجتماعی دنبال منافع زود گذر نباشیم، وظیفه نهاد کتابخانه های عمومی ایجاد عدالت فرهنگی در جامعه است، رویکرد کتابخانه را باید در کنار تعلیم و تربیت دانست، نشر آگاهی به بشر از دیگر وظایف ماست که در حال انجام ماموریت هستیم.
ارگی فرماندار شهرستان مهدیشهر در جمع هنر مندان و هنر دوستان و دوستداران فرهنگ کتاب و مطالعه از نظر جمعیتی کم ولی نام آوران زیادی را در جمع مردم شهرستان شاهد هستیم،نویسنده های ارزشمندی که دارای کتابهای متعددی هستند،اهل قلم و نگارش و فکر هستند،ما عهده دار کمک به درست اندیشیدن در جامعه هستیم،تحمیل نگاه و ایده به جامعه نداریم، از نگاه حضرت امام خامنه ای مطالعه یک واجب و ضرورت است.
ارگی فرماندار شهرستان مهدیشهر در اشاره به جمع نویسندگان و اهل قلم و  نگارش گفت: رسالت نویسندگان بسیار سنگین است،قاعدتا افراد کتابخوان دارای رفتاری آرام و منطقی دارند.
فرماندار شهرستان در قالب تلنگر از نگاه نویسنده ای بیان داشت: باید ترسید از کسی که ابعاد و اندازه مونیتور تلویزیونش از کتابخانه اش بزرگتر است.
جباری ناشر کتاب از انتشارات راستی نو در جمع مدیران و نویسندگان و اهل مطالعه گفت :سعادتی بر من است در جمع شما هنرمندان و هنر دوستان هستم و افتخار در کنار شما همشهریان بودن با ۴۰ سال کار با انتشار ۱۴۰۰ کتاب و ۸ سال فعالیت فرهنگی در منطقه و برپائی ۶ نمایشگاه کتاب در هفته کتاب و کتابخوانی در شهمیرزاد را دارم.
در پایان مراسم از سه کتاب با حضور مسئولین رونمائی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها