آئین رونمائی از کتاب در سومین روز از هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه آیت الله کبیر شهمیرزاد انجام شد.
کد خبر: ۹۰۷۹۰۰۲
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از مهدیشهر، در این مراسم از کتاب گنجینه هیکو نوشته دوستعلی صالحی هیکوئی نویسنده ارزشمند بخش شهمیرزاد با حضور حجت الاسلام احمد پناه و دکتر سما کوش مدیر کل کتابخانه‌های استان سمنان رونمائی شد.
این نویسنده در اولین اثر هنری خود به معرفی جاذبه‌های منطقه ییلاقی روستای هیکو و آداب و رسوم بومی محلی مردم منطقه خود پرداخته است که این کتاب ار انتشارات حباه رود است.
دکتر سماکوش مدیر کل کتابخانه‌های استان سمنان در این مراسم بیان داشت:افتخار این را داریم که در جشنواره کشوری کتابخوان برتر یک نفر از شهرستان مهدیشهر و یک نفر از شهرستان شاهرود به عنوان کتابخوان برتر انتخاب شده اند.
سماکوش افزود:فرهنگ کتابخوانی متعلق به همه مردم است و همه ما برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بالاترین سطح ممکن  و ساری و جاری کردن روح و تاثیر فرهنگ مطالعه در جامعه تلاش کنیم.
ارگی فرماندار شهرستان مهدیشهر در مراسم رونمائی از کتاب به لزوم اهتمام به درست اندیشیدن با لالا بردن فرهنگ مطالعه و کتاب و تقویت مطالعه که بر اثر گذشت زمان و وجود فضای مجازی هیچگاه ارزش و اعتبار خود را از دست نداده است.
ارگی در اشاره به اهمیت و ارزش مطالعه افزود:حضرت امام خامنه‌ای نیز بار‌ها و بار‌ها به ارزش و اهمیت و تاثیرات مطالعه در جوامع مطالبی را بیان فرمودند: و هیچ بهانه‌ای برای عدم مطالعه وجود ندارد.
فرماندار شهرستان مهدیشهر افزود:معجزه پیامبر ما با کتاب بوده است که به عنوان یک مرجع نکات ارزشمند و به روزی دانشمندان از آن استخراج میکنند، انسان‌های عجول افرادی هستند که غالبا کمتر مطالعه میکنند، شهرستان مهدیشهر پتانسیل بسیار مطلوبی با وجود بزرگان نویسنده و ناشر دارد، شهرستان مهدیشهر جغرافیائی کوچک، ولی انسان‌های بزرگ دارد.
فرماندار شهرستان مهدیشهر در این مراسم عقب وقفه و عقب افتادن از کار کتاب در شهرستان را با عدم مطالعه کتاب توسط نسل جدید مشکل دانسته وافزود:این مشکل موجب عقب افتادن و افت فرهنگی میشود، مطالعه موجب اندیشه روشنتر برای خدمت بهتر در جامعه میشود که گاهی زیر بنایی است، امروز توسعه  مقادیر انسانی در خدمت توسعه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها