اولین سمپوزیوم بیماری‌های اتوایمیون توسط انجمن بیماری‌های اتو ایمیون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در تالار پوسینا ر. دانشکده پزشکی این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۹۰۲۴
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، اولین سمپوزیوم بیماری‌های اتو ایمیون با محور‌های طب سنتی و بیماری‌های خود ایمنی، پروبیوتیک و بیماری‌های خود ایمنی، هومیوپاتی و بیماری‌های خود ایمنی بهداشت و بیماری‌های خود ایمنی صورت پذیرفت.
دکتر آقایان معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به بیان نقطه نظرات خود پیرامون هومیوپاتی و چالش‌های پیش روی آن پرداخت؛ و سپس معرفی چارت و رسالت انجمن بیماری‌های اتوایمیون، سمینار‌های طب سنتی، فرضیه بهداشت، هیومیوپاتی و پروبیوتیک جهت دانشجویان بیان شد.
ورک شاپ فرضیه بهداشت توسط دکتر جعفری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با شعار ((بیایید بهداشت را رعایت نکنیم!)) در محوطه دانشکده پزشکی و فضای آزاد برگزار شد که در این ورک شاپ دانشجویان با در اختیار داشتن محیط‌های کشت به جمع اوری نمونه در فضای ازاد پرداختند.
هدف از برگزاری ورک شاپ فرضیه بهداشت استخراج میکرو ارگانیسم ها‌ی بی خطر و بعضاً سودمند محیط پیرامون بوده که نتایج و اسامی میکرو ارگانیسم‌های موجود در هر محیط کشت هفته آینده در کانال انجمن بیماری‌های اتو ایمیون به اشتراک گذاشته شده و قابل مشاهده خواهد بود.
در دومین ورک شاپ سمپوزیوم بیماری‌های اتوایمیون پس از بررسی و معرفی ۲۰ داروی شاخص و مهم در هومیوپاتی توسط دکتر اخوان بهبهانی، متخصص علوم اعصاب و عضو ممتاز انجمن هومیوپاتی و اجرای موسیقی زنده در بخش اختتامیه به شرکت کنندگان حاضر در سمپوزیوم گواهی پایان دوره رسمی اعطا شد.
هومیوپاتی (Homeopathy) یا "مشابه درمانی"، روش درمانی خاصی است که در آن با ایجاد تحریک دقیق سیستم ایمنی و حیاتی بیمار و یا به عبارتی دیگر سیستم عصبی و روانی و یا سیستم ایمونولوژی، فرد را به سمت بهبودی سوق می‌دهد؛ به عبارت دیگر بیمار از طریق تحریک قوای حیاتی و دفاعی خود، درمان می‌شود. در تعریفی دیگر هر دارویی بتواند در انسان سالم ایجاد علامت کند، می‌تواند همان علامت را در فرد بیمار درمان کند.
 
اولین سمپوزیوم بیماری‌های اتوایمیون در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
اولین سمپوزیوم بیماری‌های اتوایمیون در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
ارسال نظرات
پر بیننده ها