فرمانده سپاه قدس گیلان:

بسیج می تواند مشکلات کشور را مرتفع نماید

سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان صبح امروز در نشست خبری ویژه بزرگداشت هفته بسیج گفت: امروز بهترین مدافعان و نظامیان را از جنس بسیج داریم و بدانید که وقتی بسیج می تواند در امور نظامی موفق باشد پس می تواند مشکلات کشور را مرتفع نماید.
کد خبر: ۹۰۷۹۰۹۵
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان صبح امروز در نشست خبری ویژه بزرگداشت هفته بسیج گفت: هفته بسیج امسال با هفته وحدت مصادف شده است بنابراین می توان به صراحت گفت که بسیج مظهر وحدت و یکپارچگی ملت ایران است.

سردار عبدالله پور با اشاره به شعار هفته بسیج اظهار کرد:امسال برنامه های مختلف در هفته بسیج با شعار بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت اجرا می گردد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به تعلق بسیج مستضعفین به مردم تصریح کرد: بسیج در واقع همه ملت ایران هستند که خالصانه بدون هیچ چشم داشتی توان خود را برای خدمت به کشور و مقابله با دشمن صرف می کنند.

وی با اشاره به الگو بودن بسیج برای کشورهای منطقه تاکید کرد: امروز با مجاهدت شهدای بزرگوار بسیج از حالت ملی و کشوری خارج شده و حالتی بین المللی پیدا کرده است چرا که امروز در منطقه بسیج به یک الگو تبدیل شده است و کشور های منطقه با الهام از بسیج ایران مشکلات خودشان را مرتفع می کنند و یاد گرفته اند اگر بخواهند در مقابل ظلم مقابله نمایند باید از مدل بسیج استفاده بشود.

سردار محمد عبدالله پور در رابطه با روحیه بسیجیان متذکر شد: بسیجی برای خود چیزی نمی خواهد و آنچه می خواهد برای ملت و محرومین می باشد، بسیجی سیاسی هست اما سیاست زده نیست و طرفدار هیچ حزب و گروهی نمی باشد بسیج به تعبیر زیبای حضرت آقا کلید طلایی حل مشکلات کشور می باشد.

فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه بیان داشت: امروز بهترین مدافعان و نظامیان را از جنس بسیج داریم و بدانید که وقتی بسیج می تواند در امور نظامی موفق باشد پس می تواند مشکلات کشور را مرتفع نماید.

وی افزود: برنامه های سپاه قدس گیلان در هفته دفاع مقدس از روز سه شنبه ۲۹ آبان شروع می شود که در اولین روز برنامه های هفته بسیج با خدمت رسانی ۱۰۰۰ پزشک در هزار مسجد در سطح استان صورت می پذیرد و سپاه اصرار دارد که مسجد محوری را در برنامه هایش در سرلوحه امور قرار بدهد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به برنامه های دیگر هفته بسیج گفت:اردوی یک روزه اقتصاد مقاومتی با هماهنگی بسیج سازندگی و بسیج رسانه مهیا شده است که فعالان رسانه می توانند برای پوشش خدمات بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی در این اردو حضور یابند.

سردار عبدالله پور با اشاره به برگزاری طرح همگام با کشاورز اظهار کرد: طرح همگام با کشاورز با همکاری جهاد کشاورزی اجرا شده است که منجر به افزایش تولید ۹ درصدی شده و امیدواریم در راستای تولید غذای سالم بتوانیم در سال دوم با نمونه برداری خاک شالیزار کشاورزان عزیز در استان افزایش بیشتر تولید محصول را رقم بزنیم.

وی در رابطه با برنامه های دیگر هفته بسیج بیان داشت: برنامه های دیگر هفته بسیج عبارت از برگزاری یادواره شهدای روحانی و طلبه غرب کشور به میزبانی فومن در روز چهارشنبه,اعزام سرگروه های جهادی گیلانی به دوره آموزشی برای ساخت ۳۰۰۰ نیروگاه کوچک تولید انرژی خورشیدی، افتتاح ۸ واحد مسکن محرومین، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری یادواره سردار شهید مدافع حرم علیرضا نظری در رودسر، برگزاری مانور نظامی با محوریت گردان های امام حسین(ع) در منطقه لوشان با حضور مسئولین نطامی کشوری و استانی می باشند.

سردار عبدالله پور به برگزاری کارگاه آموزشی کشت گیاه کلزا اشاره کرد و بیان داشت:در حوزه اقتصاد مقاومتی در بخش کلزا با همکاری جهاد کشاورزی در منطقه رودبار و رستم آباد طرح کاشت دانه های روعنی کلزا را با هدف تولید روغن مورد نیاز در دستور کار داریم.

فرمانده سپاه قدس گیلان به اهمیت فعالیت های قرآنی در سطح جامعه اشاره کرد و بیان داشت.:روز یکشنبه در همایش بزرگ سفیران الهی از ۳۰ تن از حافظان قرآنی استان گیلان تجلیل می شود.

وی با اشاره به شرایط اخیر در سطح منطقه و جنایات رژیم آل سعود با حمایت آمریکا و غرب در حمله به مردم یمن متذکر شد:به عنوان بسیجی وظیفه داریم همانطور که همواره از مستضعفان جهان حمایت کرده ایم  از ملت مظلوم یمن حمایت نمائیم و جا دارد حمایت خود را از این مردم محروم در روز جمعه  به نمایش بگذاریم.

سردار عبدالله پور با اشاره به خدمات مختلف سپاه قدس گیلان برای عمران و آبادانی در مناطق حاشیه ای شهر رشت در پایان خاطر نشان کرد: در منطقه معلولین با همکاری ناجا ۵۶ عملیات برای دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر داشته ایم و در تلاش هستیم در حوزه های عمرانی،بهداشتی،فرهنگی و ...مشکلات را با همکاری سازمان های ذیربط مرتفع نمائیم و معتقدیم باید از مدل بسیج و از حضور مردم برای رفع مشکلات این مناطق استفاده شود و تجربه نشان داده است که استفاده از مدل بسیج برای رفع مشکلات نتیجه بخش بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار