کارگاه توانمندسازی ارکان مساجد استان کردستان با هدف ارتقاء سطح کیفی مساجد، با حضور ارکان مساجد برتر برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۹۱۲۴
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان این کارگاه صبح امروز  با حضور امام جمعه موقت  و  جانشین فرماندهی سپاه بیت المقدس ائمه جماعات، هیئت امنا، فرماندهان پایگاه‌های بسیج و خادمین مساجد برتر شهرستان  برگزارشد.

در ابتدای این مراسم سرهنگ مسعودی مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه بیت المقدس کردستان، ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین و مسئولین، سه ویِژگی اتحاد، تعامل و اخلاص را لازمه ارکان مساجد دانست و از ارکان مساجد خواست که با برنامه ریزی و استفاده از همه ظرفیت‌های مساجد، همه اقشار و سنین جامعه را به مسجد جذب نمایند.


وی با بیان برگزاری کارگاه توانمندسازی، و نیز اهمیت و جایگاه مسجد از منظر قرآن، روایات و فرامین امام و رهبری به تشریح برنامه‌های مسجد محور سازمان بسیج پرداخت.

سرهنگ مسعودی به کارکرد‌های مساجد در جامعه اشاره کرد و راه‌های جذب اقشار مختلف مردم به مساجد را ضمن بیان تجربیات مختلف مساجد موفق، مورد بررسی قرار داد.

مسعودی افزود: در این کارگاه آموزشی شاهد حضور ائمه جماعت، هیات امنا، خادمین و شورا‌های پایگاه‌های بسیج مساجد
شهرستان‌های مختلف استان هستیم و بر اساس برنامه‌ریزی به عمل آمده به تبیین اهداف خواهیم پرداخت.

در ادامه این مراسم سردار فلاح جانشین فرماندهی سپاه بیت المقدس استان کردستان به نقش محوری مساجد در هدایت افکار عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت و خدمت رسانی در این حوزه بر کسی پوشیده نیست و برنامه‌ریزی در این مسیر نوعی سرمایه‌گذاری برای تعالی جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: فراهم‌کردن حضور هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان در مساجد، تثبیت پایگاه‌های بسیج مساجد، تبیین مسجد محوری و اهداف بسیج در این حوزه، ایجاد هماهنگی بیشتر با ادارات و سازمان‌های متولی امور مساجد، تقویت وحدت و همدلی از جمله اهدافی است که در این کارگاه با حضور اساتید و مدرسین تبیین خواهد شد.

سردار فلاح افزود: مساجد همواره محل تصمیم‌گیری بوده و ما می‌خواهیم که تمامی امور و دغدغه‌های اقشار مختلف مردم با محوریت مساجد در همان محل زندگیشان رفع شود.

وی با اشاره به اینکه ما باید تمام تلاش خود را بر این امر بگذاریم که مسجد محوری عمل کنیم بیان کرد:اگر قرار است در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی مشکلات مردم برطرف شود باید مسجد محور اقدام کرد.

جانشین فرماندهی سپاه بیت المقدس عنوان کرد: باید پایگاه‌های بسیج در دل مساجد قرار گیرد، زیرا حضور پایگاه‌های بسیج در مساجد علاوه بر حل مشکلات مردم پشتیبان ائمه جمعه و جماعت و هیئت امنا خواهد بود.

در ادامه ماموستا احسن حسینی امام جمعه موقت استان افزود:مبارکترین مکان از صدر اسلام برای مسلمانان مسجد می‌باشد.

ماموستا حسینی گفت:با گذشت چهل سال از عمر با برکت انقلاب هر کجا بسیج و اقشار مختلف آن نفوذ پیدا کرد نتیجه به نفع مردم و قشر محروم آن در تمام حوزه‌ها بوده است.

وی افزود:دشمنان فکر می‌کنند که می‌توانند با تحریم و فشار ما را شکست دهند در حالی که دشمن در این راه ثابت کرده است که بیشتر از همیشه خود را رسوا می‌کند، زیرا مسلمانان این انقلاب با حفظ وحدت و حفظ انقلاب در سایه اسلام برای همیشه پای انقلاب عزیزشان خواهند ماند.
 
در پایان این مراسم با برگزاری جشنواره انتخاب پایگاه های برتر مسجد محور و کارگاه توانمند سازی ارکان مساجد استان کردستان تجلیل و قدردانی شد.
 
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات