در جمع كاركنان ادارات شهرستان بن عنوان شد:

عمل شایسته در گرو صداقت در گفتار است

حجت الاسلام حمزه رازی پور در جمع کارکنان ادارات شهرستان بن، گفت: عمل شایسته در گرو صداقت در گفتار است.
کد خبر: ۹۰۷۹۱۳۰
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت هفته وحدت و به همت امام جمعه شهر بن، راهپیمایی و اقامه نماز وحدت با حضور كاركنان ادارات دولتی، نظامی، انتظامی و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی پس از اقامه نماز وحدت، در جمع كاركنان ادارات شهرستان بن گفت: اگر بخواهیم در انجام امور موفق باشیم و كار نیكو انجام دهیم می بایست صداقت داشته باشیم.

حجت الاسلام حمزه رازی پور در این اجتماع ضمن میمون دانستن این حركت و تجلیل از امام جمعه شهرستان به دلیل این ابتكار به كلام آخر پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله در لحظات احتضار خود اشاره كرد و گفت: امیر مومنان حضرت علی علیه السلام می فرمایند كه پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله در آخرین لحظات عمر خود فرمودند: یا ابالحسن «لا خیر فی قول الا مع الفعل»، خیری نیست در كلامی كه در آن عمل نباشد.

رازی پور افزود: صداقت است كه انسان را به عمل شایسته وادار می كند و لذا اگر بخواهیم كارهای نیكو انجام دهیم و در امور موفق باشیم می بایست صداقت داشته باشیم.

 وی در ادامه به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره كرد، كه شخصی خدمت امام صادق آمد و عرض كرد می خواهم به سه مهم دست پیدا كنم؛ اول عمل شایسته كه حضرت در جواب فرمودند: "من صدق لسانه زكی عمله"، هر كس زبانش راستگو باشد عمل او نیكو خواهد شد».

این کارشناس مسایل دینی خاطرنشان کرد: آن شخص ادامه داد؛ میخواهم رزق و روزیم زیاد شود و حضرت در جواب فرمودند: « من حسن نیته زادالله رزقه؛ هركس نیت نیكو داشته باشد خداوند متعال رزقش را افزایش خواهد داد.» و سپس آن شخص ادامه داد می خواهم عمر طولانی نصیبم شود كه حضرت فرمودند: «من حسن بره باهله زادالله عمره؛ محبت به زن و فرزند عمر را طولانی می كند».

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار