خبرهای داغ:
مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: مهم‌ترین هدف در ورزش بسیج، ورزش همگانی است. بعد از آن ما به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، آموزش، پایگاه‌های استعدادیابی و ساخت و ساز اماکن ورزشی می‌پردازیم.
کد خبر: ۹۰۷۹۲۲۴
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، بسیج را می‌توان به نوعی بزرگ‌ترین تشکل مردم‌نهاد کشور دانست که بیشترین فعالیت و عضویت را در دل محلات و به ویژه از بین جوانان این مرز و بوم دارد که در زمینه‌های مختلف اعم از اقدامات جهادی، علمی، فرهنگی و ورزشی فعالیت دارد.

یکی از بخش‌هایی که بسیج تا کنون فعالیت بسیار خوبی در آن داشته ورزش است و شاید ورود بسیج به این حوزه با توجه مشکلات اقتصادی که در برخی مناطق وجود دارد، ضروری نیز بوده است و این حضور سبب پویایی در محلات و کشف استعدادها شده است.

شاید هیچ باشگاه ورزشی نتواند پوشش سراسری بر محلات داشته باشد، اما بسیج با توجه به مردمی بودن توانسته در هر محله حداقل یک باشگاه محلی داشته باشد تا از این راه استعدادهای ورزشی که در برخی مناطق ممکن است دیده نشوند را به جامعه معرفی کند.

علی پیمان‌صفت مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان و مدیرعامل باشگاه مقاومت ،درباره ورود بسیج به ورزش اظهار داشت: در دیدار نخست ورزشکاران با امام راحل، ایشان فرمودند: "من ورزشکار نیستم، اما ورزشکاران را دوست دارم" و همچنین فرمودند "ورزش هدف نیست، بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به هدف است".

وی افزود: این جمله امام راحل نصب‌العین ماست، شعوری در این شعار نهفته و برنامه‌ریزی برای ورزش در بدنه سپاه صاحب‌الزمان (عج) صورت می‌پذیرد، در واقع ورزش برای ما هدف نیست بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به هدف است.

مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف در ورزش بسیج، ورزش همگانی است. بعد از آن ما به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، آموزش، پایگاه‌های استعدادیابی و ساخت و ساز اماکن ورزشی می‌پردازیم؛ در هر کدام از این حوزه‌ها جای کار زیادی وجود دارد، کارهای خوبی هم انجام شده است، اما برای رسیدن به اهداف اصلی باید بیش‌تر تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: در رشته کاراته قاسم خوب‌رو سال گذشته توانست در مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا در بخش نوجوانان پس از 22 سال مدال برنز را کسب کند که این نتیجه پایگاه استعدادیابی کاراته شهرستان گلپایگان است.

پیمان‌صفت بیان کرد: امیرحسین طالبی در رشته جودو و افسانه شفیعی در رشته تیراندازی با کمان به ورزش کشور معرفی شده‌اند. اینها تنها مثال‌هایی در این مورد است و در رشته‌های دیگر نیز ملی‌پوشانی به ورزش کشور معرفی شده‌اند.

وی گفت: ورزش بسیج روز به روز علمی‌تر می‌شود و در این زمینه تافته جدا بافته‌ای از ورزش کشور نیست؛ کار علمی و تخصصی از سال 1390 در سازمان ورزش بسیج کشور آغاز شد و ساخت و ساز اماکن ورزشی کلید خورد و در سال 1391 پایگاه‌های استعدادیابی آغاز به کار کرد.

ارسال نظرات