خبرهای داغ:
بهنام حسن زاده
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم گفت: سواد و دانش رسانه ای راهکار مقابله با آسیب ها و تهدیدهای مختلف شبکه های اجتماعی است.
کد خبر: ۹۰۷۹۲۲۵
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، سرهنگ دوم پاسدار جواد فصیحی روز یکشنبه در جمع اعضای گردان های سایبری پایگاه های مقاومت بسیج خواهر و برادرفعالان انقلابی فضای مجازی در سالن اجتماعات سپاه این شهرستان افزود: رسانه در دنیا مفهوم جدیدی نیست اما در ایران چون اهمیت نقش رسانه بیشتر شده است، به این موضوع پی برده ایم که مشکل امروز ما سواد رسانه ای محدود است.

وی با تاکید بر این که امروز شاهد نوعی اشباع رسانه‌ای در جهان هستیم، خاطرنشان کرد: فضای پیرامون ما سرشار از اطلاعات است و تلفن همراه هر شخص رسانه همراه اوست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم ادامه داد: ما امروز هدف دشمنان را می دانیم اما اعتقاد قلبی برای حل مشکلات و برخورد با توطئه ها نداریم و همین مشکل ساز شده است.

فصیحی بیان کرد : عمده آسیب های اجتماعی و حتی اقتصادی که گریبان جامعه را گرفته نشأت گرفته از همین شبکه های اجتماعی و موبایلی است.

به گفته وی زمانی ماهواره ها افکار و عقاید ما را هدف گرفته بودند و در دوره حاضر شبکه های اجتماعی و اینترنتی این کار را انجام می دهند و مدیریت می کنند.
وی نقش گردان های سایبری بسیج در مقابله با تهدیدهای این شبکه ها را مهم و سازنده برشمرد و از بسیجیان فعال خواست آموزش ها و دوره های سواد رسانه ای را جدی بگیرند تا بهتر بتوانند در نشر ارزش های انقلاب در این شبکه های پیچیده موفق باشند.

کارشناس و فعال رسانه ای استان اصفهان در ادامه این گردهمایی اظهار کرد: تسلط به یک زبان خارجی، مهارت استفاده از کامپیوتر و استفاده از فضای سایبر می‌تواند به بهره‌وری مناسب ‌تر از مباحث سواد‌ رسانه‌ای موجود در سایت‌های مختص این مبحث در اینترنت کمک کند.

رضا غفوری با اشاره به اینکه ضرورت داشتن سواد رسانه ای در خانواده ها یکی از مباحثی که دنبال می شود، ادامه داد: آشنایی پدران و مادران با رسانه و ابعاد مختلف کارکرد آن می تواند در این رابطه نقش موثری داشته باشد.

وی اضافه کرد : نهادهای آموزشی و فرهنگی از طریق گنجاندن مفاهیم سواد رسانه ای در کتاب های درسی دانش آموزان و دروس دانشکده‌ های ارتباطات می ‌توانند در این خصوص فعالانه به میدان بیایند و این عرصه را مدیریت و راهبری کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها