خبرهای داغ:
فعال و مبارز انقلابی و عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی در اصفهان از پشت‌پرده و انگیزه‌های جریانات و مخالفان شهید بهشتی سخنان جالبی می‌گوید که امروز به حامیان وی تبدیل شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۷۹۲۳۵
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان ،حجت‌الاسلام مهدی اژه‌ای از مبارزان قدیمی اصفهان، برادر شهید علی اکبر اژه‌ای و از نزدیکان شهید مظلوم دکتر بهشتی است که شاید بتوان او که عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی اصفهان بود را به نوعی نماینده تشکیلاتی این شهید در اصفهان دانست.

کسی که در کنار خواهر و فرزندان شهید شاید از نزدیک‌ترین افراد تشکیلاتی به این شهید مظلوم بوده و همشهری بودنشان مزید بر علت این رابطه و نزدیکی شده است.

حجت‌الاسلام اژه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به حواشی پیش آمده در خصوص برگزاری یک برنامه بدون مجوز پیرامون بزرگداشت شخصیت شهید بهشتی در دانشگاه اصفهان توسط شهرداری، اظهار کرد: به خاطر نوآوری و متفکر بودن شهید بهشتی و کار‌هایی که برخی معتقد بودند مرسوم روحانیت نبود، نسبت به این شخصیت بزرگ یک مسائلی حتی در حوزه علمیه نیز بود.

عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی اصفهان با بیان این که شهید بهشتی به واسطه آشنایی که با زبان انگلیسی داشت در قم یک دبیرستان تاسیس کرد و خود به تدریس انگلیسی می‌پرداخت، بیان کرد: برخی تصور می‌کردند یک روحانی تنها باید یک پیش نماز ساده و یا یک منبری باشد و چنین حرکاتی حداقل در قم سابقه نداشت.

وی با بیان این که البته این نوآوری‌های شهید بهشتی موجب کینه و بدگویی از وی نشد، اما سوالاتی را به‌وجود آورد، عنوان کرد: شهید بهشتی در باب مرجعیت و روحانیت نظریات تازه‌ای مطرح می‌کرد، برای مثال معتقد بود هرکدام از روحانیون باید در یک رشته تخصصی صاحب نظر شوند، بیان چنین مطالبی در زمان آیت‌الله بروجردی باعث ایجاد موج‌هایی می‌شد که البته این موج‌ها بیشتر در خواص بود.

از دشمنی ساواک تا مخالفت خودی‌ها

این مبارز انقلابی اصفهانی با بیان این که عزیمت شهید بهشتی به آلمان و فعالیت‌های وی در مرکز اسلامی هامبورگ نیز باعث انتقادات زیادی به وی شد، تصریح کرد: شهید بهشتی در مرکز اسلامی هامبورگ کاری کرده بود که همه اعم از فلسطینی، عراقی، لبنانی، سوری و ... جمع می‌شدند و حتی نمازجمعه هم برگزار می‌کرد، بخشی از این انتقادات با حمایت ساواک انجام می‌شد تا شخصیت بهشتی را منزوی کنند.

وی با بیان این که شهید بهشتی پیش از انقلاب آن چنان محبوبیتی نداشت و انتقادات به وی بیشتر در حوزه علمیه بود، مطرح کرد: شهید بهشتی مورد وثوق حضرت امام خمینی (ره) بود و از همین رو امام راحل ایشان را به عنوان عضو مهمی از شورای انقلاب قرار دادند، بخش عمده‌ای از هجمه‌ها علیه شهید بهشتی به این دلیل بود که وی مورد اعتماد امام خمینی (ره) بود.

جریان اصفهان جدی‌ترین مخالفان شهید بهشتی!

اژه‌ای با بیان این که شهید بهشتی به معنای واقعی کلمه مدیر بود، تاکید کرد: برخی از روحانیون حتی منزل خود را نمی‌توانند اداره کنند، اما شهید بهشتی بسیار چابک و صاحب مدیریت بود، ریشه این دشمنی‌های بعد از انقلاب با شهید بهشتی در حسادت بود، حتی در همین اصفهان نیز کسانی بودند که انتظار داشتند به جای شهید بهشتی در شورای انقلاب باشند، محور بخشی از مخالفت‌ها با شهید بهشتی در همین اصفهان بود.

عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی اصفهان با بیان این که عده‌ای در همین اصفهان به دنبال حذف شهید بهشتی بودند، ادامه داد: در مرحله اول مخالفان شهید بهشتی به دنبال حذف شخصیتی او بودند، جریان مهدی هاشمی نیز با شهید بهشتی مخالفت و تنش داشتند و هنوز هم خیلی از کار‌ها را انجام می‌دهند و با افراد مخالفت و دشمنی می‌کنند.

بهشتی نقطه مشترک مخالفان انقلاب اسلامی

وی با بیان این که آیت‌الله منتظری شخصا با شهید بهشتی مشکلی نداشت و از علاقه‌مندان به وی بود، یادآوری کرد: جریان مهدی هاشمی مشکل اساسی با شهید بهشتی داشت و همین موجب پیوند طیف هاشمی با مخالفان اصفهانی شهید بهشتی شده بود، اولین شعار‌ها علیه شهید بهشتی در همین اصفهان و از مدرسه علمیه چهارباغ آغاز شد.

مبارز انقلابی اصفهان در پیش از انقلاب افزود: مخالفان شهید بهشتی دریافتند که وی به مسائل مکتبی بسیار پایبند است، چنین شخصیتی برای نهضت آزادی و جبهه ملی خوشایند نبود چرا که آن‌ها به دنبال چیزی شبیه دموکراسی غربی بودند، جبهه ملی و نهضت آزادی با امام (ره) هم مخالف بودند، اما فشار را روی شهید بهشتی می‌گذاشتند.

وی با بیان این که شهید بهشتی از جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا حمایت کرد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که اشخاصی در دولت موقت به خاطر این اقدام انقلابی جمعی از دانشجویان استعفا دادند، حمایت شهید بهشتی از تسخیر لانه جاسوسی نیز عامل دیگری در دشمنی با شخصیت وی است.

اژه‌ای با بیان این که تاسیس حزب جمهوری اسلامی توسط شهید بهشتی و به فرمان حضرت امام (ره) باعث شد تا همه انقلابیون در سراسر کشور به این حزب وصل شوند، بیان کرد: این باعث شد تا جوانان زیادی از اسیر شدن در دام منافقین نجات پیدا کنند، هرچند این جوانان در حزب نماندند و بعد‌ها عضو جهاد سازندگی، بسیج و ... شدند، اما واکسینه شدند تا در دام منافقان گرفتار نشوند.

به شهید بهشتی تهمت‌های نظیر انحصارطلبی زده می‌شد

مبارز انقلابی اصفهانی در پیش از انقلاب با بیان این که فقط در اصفهان حدود ۲۰ هزار نفر متقاضی ثبت‌نام در حزب جمهوری اسلامی بودند، عنوان کرد: با این حرکت شهید بهشتی، منافقین و حزب توده خطر جدی را احساس کردند و شروع به مخالفت با شهید بهشتی کردند، تهمت‌هایی که به شهید بهشتی زده می‌شد هنوز در اذهان باقی مانده است، به شهید بهشتی تهمت‌های نظیر انحصارطلبی زده می‌شد در حالی که واقعیت چیز دیگری است.

وی با اشاره به سخنی از معمار کبیر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امام راحل، زمانی فرمودند: کسانی که با آقای بهشتی و خامنه‌ای و هاشمی مخالف هستند در واقع با من و در واقع با اسلام مخالف هستند.

جریان اصفهان عامل مظلومیت شهید بهشتی

برادر شهید اژه‌ای با اشاره به حواشی اخیر دانشگاه اصفهان، مطرح کرد: افرادی مانند معاویه هیچگاه نگفتند با اسلام مخالف هستند بلکه اسلام را مصادره کردند، در خصوص شهید بهشتی نیز همین گونه است و می‌توانم بگویم عامل مظلومیت شهید بهشتی همین جریان اصفهان بوده است.

وی با بیان این که ریشه تفکرات برخی از این جریان اصفهان در تفکرات غروی است که پسر او نیز امروز فعال است، تاکید کرد: بخشی از مخالفان اصفهانی شهید بهشتی از طرفداران غروی بودند، دکتر پیمان نیز با تفکرات التقاطی بخش دیگری از مخالفان شهید بهشتی بودند که همراه با منافقین در از بین بردن شهید بهشتی وحدت پیدا کرده بودند.

مخالفان دیروز؛ موافقان امروز

اژه‌ای ادامه داد: نمی‌دانم چه چرخشی در اصفهان ایجاد شده است که کسانی که آن مخالفت‌ها را با شهید بهشتی داشتند امروز حامی او شدند، در حالی که این جریان اجازه ندادند حتی یک خیابان به اسم شهید بهشتی نامگذاری شود و حتی همان فرودگاه شهید بهشتی نیز به نحوی انجام شد که مخالفان در عمل انجام شده قرار گرفتند، همین خیابانی هم که امروز با نام شهید بهشتی وجود دارد، چند اسم از جمله شاپور دارد که بسیاری هنوز با همان نام شاپور استفاده می‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی اصفهان مطرح کرد: فکر می‌کنم، چون یکی از فرزندان شهید بهشتی با مخالفان شهید بهشتی همسو شده است، سعی دارند تا شخصیت شهید بهشتی را در مقابل رهبر معظم انقلاب قرار دهند، مردم اصفهان شهید بهشتی را دوست دارند و درست کردن چنین مسائلی برای مردم مهم نیست.

اهداف پشت پرده در دعوت علیرضا بهشتی به دانشگاه

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد انتخاب علیرضا بهشتی برای سخنرانی در دانشگاه اصفهان همراه با اهداف دیگری بوده است چرا که اشخاص دیگری بودند که می‌توانستند به واسطه شناخت بهتر از شهید بهشتی، اندیشه و آرا او را تبیین کنند و حتی اگر قصد داشتند از بیت شهید بهشتی کسانی را انتخاب کنند می‌توانستند خواهر شهید بهشتی را برای این موضوع دعوت کنند، کما این که سخنرانی محمدرضا بهشتی فرزند دیگر شهید بهشتی در دانشگاه هم مشکلی نداشته است و جلسه او بدون هیچ مشکلی برگزار شده است.

فعال و مبارز انقلابی اصفهان تصریح کرد: جریان حزب‌اللهی علاقه به بهم ریختن جلسه نداشتند و جریانی که پیشتر در مورد آن‌ها گفتم حال با استفاده از این موضوع شروع به مظلوم‌نمایی می‌کنند، البته با بررسی عکس‌ها و فیلم‌های روز جلسه باید مشخص شود چه کسی برنامه را بهم ریخته است.

وی در همین خصوص به نقل خاطره‌ای از حضورش در دانشگاه اصفهان پرداخت و گفت: چندین سال پیش در همین دانشگاه اصفهان حضور داشتم و آن جلسه نیز به التهاب کشیده شد و چند نفر برخی از دانشجویان را هل دادند و آن را به جریان حزب‌اللهی منتسب کردند بعد‌ها مشخص شد که آن چند نفر از اوباش یکی از محلات اصفهان بودند.

اژه‌ای با بیان این که جریان ذکر شده قصد دارد تا خود را منطقی و اهل گفت‌وگو نشان دهد و جریان حزب‌اللهی را بی‌منطق و بی‌فکر نشان دهند، در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این بهم ریختن جلسه نیز بازی از پیش طراحی شده باشد.
ارسال نظرات