خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی میامی:

مرمت اضطراری کاروانسرای الحاک میامی به اتمام رسید

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری میامی گفت: مرمت اضطراری کاروانسرای الحاک به اتمام رسید.
کد خبر: ۹۰۷۹۲۳۹
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،محمد صادق رضویان با بیان اینکه مرمت اضطراری کاروانسرای الحاک میامی به اتمام رسید، تاکید کرد: در این مرحله، کار مرمت اضطراری این کاروانسرای تاریخی با انجام کاهگل حفاظتی، اصلاح آبراه‌ها و ناودان‌ها انجام شد.

وی با اشاره به اینکه به علت ناامن بودن مسیر دسترسی به کاروانسرا در گذشته، فرم کاروانسرا حالت دژ دفاعی و قلعه نظامی داشته، گفت: کاروانسرای الحاک دارای هفت برج مراقبت بوده که هم اکنون سه برج آن باقی مانده است همچنین باید گفت در فاصله حدود ۲۵ متری جنوب و غرب این کاروانسرا، آثار برج و باروی قدیمی مشاهده می‌شود که از گل چینه ساخته شده و به کاروانسرا الحاق شده و به نظر می رسد هدف از ساخت این برج، توسعه فضای استحفاظی کاروانسرا بوده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی میامی گفت: جاری بودن قنات الحاک و نیز درختان انار و بادام اطراف این کاروانسرا در کنار پوشش گیاهی خاص منطقه تفرجگاه مناسبی را برای گردشگران به‌خصوص در فصول پاییز و زمستان ایجاد کرده و مجاورت این بنا با منطقه حفاظت شده توران و کویر دوشاخ عباس آباد، بر اهمیت گردشگری آن افزوده است.

کاروانسرای الحاک در ۶۰ کیلومتری شرق میامی قرار دارد و به دلیل تغییر مسیر جاده، امروزه در فاصله دو کیلومتری جنوب محور ارتباطی میامی – سبزوار واقع شده است.

این بنا در دوره صفوی بنا و به شماره ۲۸۱۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها