خبرهای داغ:
با حضور مسئولان؛

۳ طرح در حوزه کتابخانه‌های عمومی میامی افتتاح شد

همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی سه طرح در شهرستان میامی به بهره‌برداری رسید که مهم‌ترین این طرح‌ها، کتابخانه عمومی روستای نام نیک محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۰۷۹۲۴۷
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی صبح دوشنبه سه طرح شامل سالن مطالعه برادران و خواهران کتابخانه الغدیر میامی، سالن مطالعه کتابخانه روستایی نردین و همچنین کتابخانه عمومی روستای نام نیک از توابع میامی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، فرماندار و امام‌جمعه میامی به بهره‌برداری رسید.

افتتاح سالن کتابخانه عمومی میامی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این مراسم به خبرنگار میامی نیوز، گفت: افتتاح سالن برادران و خواهران کتابخانه الغدیر و کتابخانه نردین و افتتاح رسمی روستای نام نیک سه طرح از پنج طرح عمرانی امسال اداره کل محسوب می‌شود که باهدف ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی در شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

نورعلی غلامحسین سما کوش بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی برای میامی از محل تملک دارایی سال۹۷، رقمی بالغ‌بر ۱۳۵ میلیون تومان اعتبار را تخصیص داده که این امر صرف خرید تجهیزات الکترونیکی کتابخانه‌ها، تجهیز آن‌ها و همچنین پروژه‌های عمرانی شده است.

وی افزود: خوشبختانه کتابخانه‌های میامی شامل کتابخانه روستایی فرومد و میامی به بارکد خوان و تجهیزات رایانه‌ای مجهز شدند و همچنین محموله تجهیز کتابخانه‌های روستایی نام نیک و حسین‌آباد نیز ۱۵ تا ۲۰ روز آینده در این شهرستان تحویل خواهند شد تا شاهد تجهیز و بهبود عملکرد کتابخانه‌های شهرستان میامی باشیم.

انجام تعهدات از تملک دارایی در میامی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به‌ضرورت همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و خدماتی و … در امر ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، تأکید کرد: اگر همراهی نهادهای و دستگاه‌هایی مانند فرمانداری، شهرداری، شورای شهر، ادارات شهرستانی و فرهنگی و … وجود نداشته باشد این اداره کل نمی‌تواند به‌تنهایی در اجرای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی اقدام کند.

سما کوش بابیان اینکه این اداره کل کارهای مرتبط با تملک دارایی خود در سال جاری را به انجام رسانده است، تأکید کرد: این اقدامات برای ارتقای عملکرد کتابخانه‌های عمومی در سراسر میامی صورت گرفته چراکه معتقد هستیم این شهرستان دارای استعدادهای فراوان ازنظر علمی، تحصیلی و نیروی انسانی است که می‌بایست زمینه رشد و شکوفایی آن ها را فراهم کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها