آن كه شما را به ياري فراخوانَد هرگز به پيروزي نرسد، و آن كه خود را براي شما به خطر اندازد دلش آرام نگيرد.
کد خبر: ۹۰۷۹۲۸۸
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ حجه الاسلام والمسلمین علی جعفری در کارگاه آموزش تاکتیکی پاسگاه فرماندهی ناحیه حضرت رسول (ص) کرمان ضمن تشریح وتفسیر خطبه 29 نهج البلاغه به بیان اهداف دشمن پرداخته وافراد را ااز دیدگاه مولای متقیان علی (ع) به 6 صفت مهم مرتبط دانستند.

به دفاع از كيانتان پردازيد مردمِ بظاهر متّحد و هماهنگ، و از نظر آرأ و آرمان، پراكنده و ناهماهنگ لاف دليريتان گويي سنگهاي سخت را درهم شكند، امّا در عمل چندان سست و ضعيف‏ايد كه دشمن را عليه شما بر انگيزد در نشستهاتان چنين و چنان گوييد و از رزم‏آوري خود دم زنيد امّا هنگامه كارزار، فرار را برقرار برگزينيد و كنج عافيت نشينيد.

، آن كه شما را به ياري فراخوانَد هرگز به پيروزي نرسد، و آن كه خود را براي شما به خطر اندازد دلش آرام نگيرد. به عذر بدتر از گناه، تنبلي و تعلّل كنيد و دفاع از كيانتان را چون بدهكاري كه امروز و فردا كند، به تأخير اندازيد. براستي كه ذليلان در مقابل ستم نايستند و با ستمگر نستيزند، و اين ناموس الهي است كه تنها با جدّيت و اراده پولادين به حق توان رسيد. امّا امروز اگر شمايان از خانه و نواميستان دفاع نكنيد، ديگر برايتان چه مي‏مانَد تا از آن پاسداري كنيد و اگر امروز مرا ياري نكنيد، فردا به رهبري چه كسي بر دشمن مي‏تازيد به خدا سوگند، فريب خورده كسي است كه فريب شما را خورَد، و آن كه پندارد با شما در نبرد پيروز شود كسي را مانَد كه بخواهد با برگه‏هاي پوچ برنده شود، و آن كه با نيروي شما بر دشمن بتازد چون كسي است كه با اسلحه بي‏تير شلّيك كند. من در موقعيّتي بسر مي‏برم كه - به خدا سوگند - ديگر سخنتان را باور نكنم، و به ياريتان چشم ندوزم، و دشمن را با شما بيم ندهم. چه مي‏گوييد حرف حسابتان چيست داروي دردتان چيست لشكريان معاويه همچون شمايند، اين همه هراس چرا اين قدر جاهلانه و بيهوده سخن نگوييد، و ناپرهيزكار و غفلت‏زده مباشيد، و در غير حق طمع مورزيد

ارسال نظرات