آیت‌الله ناصری:

دستور امام برای تشکیل بسیج، رضایت الهی و هدایت مردم بود

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به فلسفه تشکیل بسیج، گفت: دستور امام راحل برای تشکیل بسیج در راستای رضایت الهی و هدایت مردم بود.
کد خبر: ۹۰۷۹۲۹۳
|
۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله ناصری پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مسئولان سپاه و بسیج استان یزد با اشاره به محتوای سوره حمد، گفت: «اهدنا الصراط المستقیم» خواسته‌ای عمومی و غیرفردی است؛ همه انسان‌ها نیازمند هدایت هستیم؛ هرچند درجات هدایت و نیاز به آن متفاوت است.

وی با تاکید بر این که همه محتاج عنایت و هدایت خداوند هستیم، خاطرنشان کرد: انسان‌ها همگی نیاز داریم که خداوند ما را به راه مستقیم هدایت فرماید و این نیازی است که تا ابد وجود دارد.

آیت‌الله ناصری با اشاره به وجود حکمت‌های فراوان در «اهدنا» و عمومی بودن آن گفت: همیشه و همه‌جا باید خدا در ذکر و یاد ما باشد.

نماینده ولی فقیه در یزد ادامه داد: صراط مستقیم یک راه بیش نیست؛ همان راهی که ما را به مقصد برساند.

وی هدف را رسیدن به خدا و قدرت مطلقه حق دانست و تاکید کرد: همه باید برای یکدیگر خواهان هدایت به راه مستقیم شویم.

ناصری با یادآوری وجود فراز و نشیب‌ها و موانع در مسیر، گفت: وجود راهنما برای طی مسیر ضرورتی دائمی و انکارناپذیر است تا از صراط مستقیم منحرف نشویم.

وی ضرورت ولایت به عنوان نائب امان زمان(عج) در زمان غیبت امام معصوم(ع) را در همین راستا برشمرد.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود همه تصمیم‌گیری‌های حضرت امام(ره) را در راستای رضایت الهی و هدایت مردم دانست و خاطرنشان کرد: دستور تشکیل بسیج مستضعفین هم گامی در این راستا بوده است.

وی تاکید کرد: بسیجی نیز باید وظیفه خود را در این راستا بداند و در این راه از سر از پا نشناسد؛ همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس بسیجیان برای گام برداشتن در مسیر کسب رضایت الهی سر از پا نمی‌شناختند. بسیجی عشق خدا دارد و خدمت به بندگان خدا را وسیله‌ای برای کسب رضایت الهی می‌داند.

ناصری با اشاره به خصوصیات امام راحل(ره) گفت: حضرت امام(ره) هنگامی که در نجف بودند، حاضر نبودند به جایی بروند که عنوان تفریح داشته باشد یا زندگی راحت‌تری داشته باشند. بسیجی این‌گونه است که از خود هم می‌گذرد تا دیگران را به کمال برساند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار