فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: بسیج ذخیره طلایی برای حل مشکلات کشور و عامل بازدارندگی در برابر تهاجمات دشمن است.
کد خبر: ۹۰۷۹۴۶۵
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حسین مصطفی پور در نشست خبری هفته بسیج که در سالن اجتماعات سپاه ناحیه مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: بسیج با تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه بسیج، انقلاب اسلامی را از تنگناهايی که دشمن برای این نظام طراحی کرده بود با موفقیت عبور داد، تصریح کرد: این موفقیت حاصل حضور سازمان یافته بسیج مردمی در عرصه ها و بخش های مختلف است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه هیچ نقطه ای از کشور برای دست اندازی دشمنان بدلیل حضور سازمان یافته بسیج امن نیست، گفت: بسیج ذخیره طلایی برای حل مشکلات کشور و عامل بازدارندگی در برابر تهاجمات دشمن است.
مصطفی پور حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن را رسالت اصلی بسیج عنوان کرد و افزود: بسیج در برابر تهاجمات مختلف دشمن به کمک نظام می آید و در کنار سایر دستگاه های خدمت رسان به ایفای نقش می پردازد.

وی رویکرد کنونی بسیج را مقابله با تهدیدات و تهاجم اقتصادی دشمن عنوان کرد و گفت: در این دسیسه، دشمن با استفاده از ابزار رسانه، تحریم های اقتصادی را علیه مردم ایران اجرا کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی باید تمام افراد جامعه با انسجام در برابر مشکلات مقابله کنند، گفت: برای حل مشکلات باید از بازی های سیاسی دوری کنیم تا بتوانیم از این پیچ خطرناک همانند سایر دسيسه های دشمن عبور کنیم.

مصطفی پور محوری ترین برنامه بسیج را خدمت رسانی، محرومیت زدایی و کمک به محرومان عنوان کرد و افزود: توجه به امنیت غذایی مردم از دیگر رویکردهای بسیج است.
وی از اجرای طرح همگام با کشاورز در 45 نقطه شهر رشت خبر داد و گفت: این طرح با حضور 45 مهندس کشاورزی در روستاهای منتخب برگزار می شود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت، از سازماندهی 16 گروه حرفه ای جهادی در شهر رشت خبر داد و گفت: پروژه های مختلفی در راستای محرومیت زدایی توسط این گروه های حرفه ای جهادی در سطح رشت اجرا شده است.

وی مرمت و بازسازي 4 مدرسه در سطح شهر را از برنامه های در دست اقدام گروه های جهادی عنوان کرد و گفت: ساخت 72 واحد مسکن محرومین از دیگر فعالیت گروه های جهادی در رشت است.
فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: امسال طرح جواد‌الائمه را برای رفع معضلات حاشیه‌نشینی در 16 منطقه کلانشهر رشت به اجرا در می‌آورد.

ایشان حاشیه‌نشینی را از معضلات و تهدید‌های کشور اعلام کرد و ابراز داشت:‌ در حال حاضر بسیاری از کلانشهرهای کشور با این چالش بزرگ مواجه هستند به طوری‌که در صورت عدم اتخاذ برنامه‌ریزی دقیق دامنه تهدیدهای ایجاد شده آن به سایر مناطق سرایت می‌کند.

مصطفی‌پور با بیان اینکه حاشیه‌نشینی مأمنی بسیار خوب برای ظهور و بروز انواع آسیب‌های اجتماعی ایجاد می‌کند تصریح کرد:‌ یکی از اولویت‌های کاری سپاه ناحیه مرکزی رشت ورود به این مناطق و اجرای برنامه‌هایی در حوزه‌های مختلف به ویژه در بخش مبارزه با پدیده شوم اعتیاد و فروش مواد مخدر است.

وی محرومیت مناطق حاشیه‌ای شهر رشت از حداقل امکانات و خدمات رفاهی را مورد اشاره قرار داد و گفت: بحث‌های امنیت اخلاقی،‌ مواد مخدر،‌ اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اعزام گروه‌های جهادی و رفع محرومیت‌زدایی از مناطق حاشیه‌ای رشت در دستور کار سپاه ناحیه مرکزی رشت قرار دارد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت از امضای تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین سپاه ناحیه مرکزی رشت،‌ دادگستری استان و ناجای گیلان خبر داد و تصریح کرد:‌ امیدواریم با همکاری مشترکی که ایجاد شده است بتوانیم با اعزام گروه‌های جهادی اندکی از محرومیت‌های مناطق حاشیه‌ای شهر رشت را برطرف کنیم.

وی از اجرای طرح گشت های محله محور بسیج خبر داد و افزود: با اجرای این طرح شاهد کاهش 25 درصدی سرقت بودیم.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت، برگزاری نشست های بصيرتی، تشدید گشت های محله محور، برگزاری یادواره شهدا، محافل انس با قرآن، گلباران مزار شهدا، حضور سازمان یافته در نماز جمعه، برگزاری همایش بزرگ سفیران الهی تجلیل از 70 حافظ قرآنی و ... را از برنامه های هفته بسیج عنوان کرد.

ارسال نظرات