خبرهای داغ:
اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اعلام کرد:
پسندیده گفت: در طول شش ماهه نخست سالجاری، تعداد ۱۸۹ مورد نمونه برداری از پساب و فاضلاب واحد های صنعتی و خدماتی استان توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست صورت گرفته است .
کد خبر: ۹۰۷۹۵۴۹
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، به نقل از حسن پسندیده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: در راستای ماموریت‌های محوله به سازمان حفاظت محیط زیست و اجرای برنامه های کنترل و نظارت و پایش های زیست محیطی در استان از تعداد۱۸۹واحد صنعتی نمونه برداری پساب و فاضلاب خروجی انجام شده است.
حسن پسندیده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با تبیین و تشریح فعالیت های انجام شده ۶ماهه نخست سال ۱۳۹۷اظهار کرد: همچنین ۳۷ مورد نمونه برداری هوا نیز از خروجی دودکش‌های واحدهای صنعتی انجام گرفته است .
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار داشت: در راستای اجرایی شدن طرح خود اظهاری، ۱۱۶ مورد گزارش خود اظهاری از واحدهای صنعتی با استفاده از ظرفیت و توان آزمایشگاه های معتمد انجام شده و مورد رسیدگی کارشناسان محیط زیست قرار گرفت .
پسندیده افزود: نظارت بر ۱۰ مرکز آزمایشگاه معتمد از دیگر اقدامات صورت گرفته کارشناسان در حوزه آزمایشگاه اداره کل بوده است.
وی تصریح کرد:در ادامه فعالیت آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین، در ۶ ماهه اول سال تعداد ۴۱ مورد نمونه برداری نیز از تصفیه خانه های فاضلاب مرکزی شهری و شهرک های صنعتی استان صورت گرفته و ۸ مورد نمونه برداری و آنالیز کیفی آب از رودخانه های استان دریافت و پارامترهای نمونه دریافتی مورد بررسی قرار گرفت.
پسندیده در ادامه گفت : از نمونه فاضلابهای گرفته شده در استان ۴۷ مورد مربوط به حوزه قزوین، ۳۲ مورد مربوط حوزه تاکستان، ۳۸ مورد مربوط به حوزه البرز، ۱۳ مورد مربوط به حوزه بوئین زهرا، ۳۲ مورد مربوط به حوزه آبیک و ۲۷ مورد مربوط به حوزه اداره کل بوده است.
گفتنی است به موجب قوانین و مقررات حفاظت محیط زیست واحدهایی که خروجی منابع آن به آب ،خاک و هوا با استانداردهای مورد پذیرش سازمان حفاظت محیط زیست تطابق نداشته باشد،اخطاریه رفع آلایندگی دریافت می نمایند و واحد‌های مذکور مکلفند ظرف مهلت تعیین شده توسط سازمان،نسبت به رفع آلایندگی اقدام نمایند.در غیر اینصورت از ادامه فعالیت واحد‌های آلاینده جلوگیری می شود.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها