خبرهای داغ:
نشست تجربه نگاری و نقد و بررسی کتاب «مردی که به آسمان سفر کرد» با حضور؛ نویسنده اثر و جمعی از علاقه مندان در حوزه هنری قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۹۵۷۳
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین در این نشست «زینت‌السادات موسوی»- نویسنده- با بیان تجربه خود در کار مصاحبه و آشنایی با مصطفی نجفی (جانباز)و همراهی مصاحبه شونده گفت: آشنایی من با مصطفی نجفی و محلی که در آنجا رشد کرده کمک مهمی در کار بود، گرچه از خاطرات وی بین سی تا چهل سال می‌گذشت و مصاحبه شونده ذهن کلی گویی داشت با این حال توانستم از عهده کار برایم.
وی افزود: البته نحوه ارائه مطالب مصاحبه شونده به صورت گزارش از حوادث متمرکز بود و کمتر بر فضای حاکم بر وقایع و حالات روحی اشاره می‌رفت، اما به رغم این که بیشتر به صورت مصاحبه کار را دنبال می‌کردم، توانستم ذهن راوی را به سمت مسائل با اهمیت تری از پیرامون واقعه سوق دهم.
وی یادآور شد: برای پیوستگی کار و یک دستی متن تا جای که به اساس خاطرات لطمه‌ای وارد نشود، دیالوگ هایی را با رضایت راوی اضافه کردم و عناصری از تخیل با داستان واقعه همراه کردم، این اثر در واقع یک نوع زندگی‌نامه داستانی است.
این نویسنده خاطرنشان کرد: در این اثر تلاش کرده ام به نقاط عطف داستان واقعه که از کشش بیشتری برخوردار بود بپردازم، چراکه که این جانباز سرافراز پس از مجروحیت تقریبا از علائم حیات تهی شده و در شرایط ویژه ای قرار گرفته رویاهایی را مشاهده می کند که به آنها اشاره کرده ام.
وی گفت: در این اثر بازپرداخت داستان واقعه است که پس از مصاحبه بر بنیان همان ریشه ها یا اصل خاطره بازنویسی کامل شده است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها