خبرهای داغ:
رئیس پلیس راهور ناجا درخصوص حادثه تصادف رانندگی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و علت تصادف آن سخن گفت.
کد خبر: ۹۰۷۹۵۹۵
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه چهارمین همایش ملی ایمنی ترافیک در جمع خبرنگاران در خصوص حادثه اخیر تصادف مسئولان، اظهار داشت: در حادثه فوق بعد از بررسی‌های کارشناسی راننده خودرو لنکروز، راننده تریلی و جاده هر سه مقصر شناخته شده و سهم و تقصیر برایشان در نظر گرفته شد. 

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به پرسش دوباره خبرنگاران درخصوص اینکه آیا سرنشینان خودرو لنکروز کمربند ا یمنی بسته بودند، تصریح کرد: این موضوع هنوز احصاء نشده و در حال بررسی آن هستیم.

وی اعلام کرد: این حادثه رانندگی در یکی از نقاط حادثه‌خیز استان گلستان به وقوع پیوسته است؛ صد نقطه حادثه‌خیز در استان گلستان داریم که 80 نقطه در جاده‌های برون شهری و مابقی در راه‌های داخلی است. 

این مقام ارشد راهور ناجا به وجود 5400 نقطه حادثه‌خیز در کشور اشاره و اعلام کرد: 2300 نقطه حادثه‌خیز در برون شهر و 2000 نقطه در درون شهر است؛ مسئولان راهداری و وزارت راه، عدم تخصیص اعتبار را علت اصلی عدم رفع نقاط حادثه‌خیز عنوان کرده‌اند. 

وی با بیان این مطلب که 90 درصد سرنشینان خودروها کمربند ایمنی می‌بندند، گفت: بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودروها در جاده‌ها نیز الزامی است. 

سردار مهری به آمار تصادفات از سال 84 تا پایان 96 پرداخت و گفت: میزان جانباختگان حوادث رانندگی از 27 هزار و 700 نفر به 16 هزار و 200 نفر کاهش پیدا کرده است. 

این مقام ارشد راهور ناجا درخصوص چگونگی رانندگی رانندگان مسئولان گفت: در اجرای قوانین و مقررات هیچ فرقی بین افراد نیست و با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین تجهیزات هر خودرویی مرتکب تخلف شود آن تخلف ثبت و اعمال قانون شده و در سابقه گواهینامه فرد درج خواهد شد. 

رئیس پلیس راهور ناجا نقش فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی را یک اقدام مناسب در کاهش حوادث عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها