خبرهای داغ:
مراسم رونمایی از کتاب «مهماتی که در سینه‌ها نشست» با حضور سرهنگ پاسدار علی اکبری پور ، محمدی نیا و صلاحی مدیر کتابخانه موزه، برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۷۹۷۸۶
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ مراسم رونمایی از کتاب «مهماتی که در سینه‌ها نشست» با حضور سرهنگ پاسدار علی اکبری پور ، محمدی نیا و صلاحی مدیر کتابخانه موزه، برگزار شد. این کتاب در راستای اهداف انتشارات موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، جهت چاپ کتاب های مرتبط با این حوزه با همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان، به مرحله چاپ رسید.

صلاحی مدیر کتابخانه و انتشارات موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این نشست گفت: انتشارات موزه در تمامی حوزه های مرتبط با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ورود کرده و سعی کرده در آنها فعالیت کاملی داشته باشد. موزه به تاریخ شفاهی نگاه ویژه ای دارد و قصد دارد وظیفه خود را به نحو احسنت انجام دهد. ما امروز بعنوان دومین کار تولیدی موزه در حوزه تاریخ شفاهی، رونمایی خواهیم کرد.

محمدی‌نیا در این جلسه گفت: این سند محصول یک راوی است و خروجی این کار یک سند دست اول محسوب می شود. این روش پژوهشی در جستجوی اطلاعات شفاهی صورت می گیرد که بسیار خالص و کامل است. محتوای مصاحبه های تاریخ شفاهی لازم است که فهرست نویسی و منظم شود و برای همه قابل دسترس باشد.

وی ادامه داد: تاریخ شفاهی، يكي از شيوه های پژوهش در تاريخ است و به شرح و شناسايی وقايع، رويدادها و حوادث تاريخي بر اساس ديدگاه ها، شنيده ها و عملكرد شاهدان، ناظران و فعالان آن ماجراها مي پردازد. تاريخ شفاهي حتي در صورت مكتوب شدن، خصلتي گفتاري دارد و به آشكار شدن زواياي پنهان تاريخ و بازسازي دوباره وقايع منجر مي شود. تاریخ شفاهی به همه افراد جامعه اجازه می دهد که زندگی خود را شرح دهد البته به شرط آن که اطلاعات مقبولی داشته باشند.

 در بخش دیگری از این جلسه سرهنگ پاسدار علی اکبری پور به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس پرداخت و روند شکل گیری این کتاب را برای حاضرین شرح داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها