امام جمعه دلوار گفت: باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان توسعه و گسترش پیدا کند تا مشکل عظیم بیکاری با کسب مهارت، کاهش پیدا کند.
کد خبر: ۹۰۷۹۸۱۳
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از دلوار، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست امام جمعه دلوار بیان کرد: آموزشی که مشتری خود را داشته باشد و معضلات آموزشی را حل و جبران کند در دانشگاه‌ها آموزش داده نمی‌شود بنابراین افراد با وجود تحمل هزینه‌های زیاد بیکار می‌مانند و تنها راه حل این مشکل آموزش فنی و حرفه‌ای است.
وی با تاکید بر آموزش فنی و حرفه‌ای به‌عنوان نیاز ضروری جامعه تاکید کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای منشا اشتغال و توانمندسازی افراد جامعه برای ورود به بازار کار است.
امام جمعه دلوار گفت: به علت کمبود نیرو‌های فنی و ماهر بسیاری از کار‌ها به موقع صورت نمی‌گیرد لذا با تربیت نیرو‌های انسانی ماهر و متخصص می‌توان عرضه و تقاضای نیاز جامعه را برطرف کرد.
زاهددوست اظهار داشت: جوانان باید مهارت کسب کنند و به خود اشتغالی برسند نه اینکه منتظر شغل‌های دولتی و پشت میز نشینی باشند.
وی افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای بخش دلوار خواستار توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بافت‌های فرسوده و بخش‌های محروم سطح استان شد و گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید نیروی ماهر کارآفرین تربیت کنند.
امام جمعه دلوار در پایان گفت: در کشور ما کار زیاد است، اما افراد کار کن و با مهارت و تخصص فنی، کم است که با تربیت نیروی انسانی در حرفه‌های مختلف می‌توانیم نیروی ماهر را هم به کشور‌های همسایه صادر کنیم.
ارسال نظرات