خبرهای داغ:
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: دشمنان اسلام معیشت و اقتصاد و امنیت کشور را هدف قرار داده و هدف غایی از فشارها و ایجاد تحریم‌ها خود تحریم نیست بلکه این است که امنیت کشور را مختل و ثبات کشور را به هم بریزند.
کد خبر: ۹۰۷۹۸۲۱
|
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶

هدف از تحریم‌ها مختل کردن امنیت و ثبات کشور است/ باید از حاشیه‌سازی‌ها دوری کردبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین ذوالفقاری امروز در مراسم تکریم و معارفه استاندار همدان با بیان اینکه این مراسم در راستای تکریم و معارفه دو خدمتگزار انجام می‌شود، اظهار کرد: مفتخریم به اینکه همشهریان بنده از خدمتگزار قبلی تقدیر و تشکر و از خدمتگزار جدید به خوبی استقبال می‌کنند که نشان از اخلاق، ایمان، اعتقاد و فرهنگ مردم همدان است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و شرایط استان همدان با بیان اینکه این استان از امن‌ترین استان‌های کشور است، بیان  کرد: در استان همدان، بسیاری از زمینه‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی وجود دارد که می‌تواند در راستای توسعه و پیشرفت، مورد استفاده  و بهره‌برداری قرار گیرد ضمن اینکه با همراه داشتن مردمانی خوب، موقعیت جغرافیایی مناسب، طبیعت منحصر به فرد و از امنیت  خوبی برخوردار است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ضمن تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات نیکبخت استاندار سابق همدان بیان اینکه در نهایت حضور همه ما موقتی ‌است، گفت: باید به این توجه کرد که در پس هر رفتن چه چیزی باقی گذاشته‌ایم و چه اقداماتی انجام داده‌ایم، امروز مهندس نیکبخت پس از 5.5 سال در سمت استانداری این صندلی را واگذار می‌کند و او اولین استانداری نبودند که استاندار همدان باشند و آخرین هم نیستند که این نشانگر این موضوع است که زمان و فرصت بسیار کوتاه است و باید به سرعت اقدام و عمل انجام داد.

وی با اشاره به فشارها و توطئه‌های دشمنان، هدف غایی دشمن را برهم زدن ثبات کشور و مختل کردن امنیت کشور دانست و بیان کرد: اگر هیچ گرفتاری به نام تحریم از سوی استکبار و دشمنان نظام نداشتیم در شرایط رقابتی که امروز در جهان وجود دارد باید بسیار در راستای توسعه و پیشرفت  کار می‌کردیم که البته  کشور شرایط ویژه‌تر دارد، به طوری که دشمنان اسلام معیشت و اقتصاد و امنیت کشور را هدف قرار داده و هدف غایی از فشارها و ایجاد تحریم‌ها خود  تحریم نیست بلکه این است که امنیت کشور را مختل و ثبات کشور را به هم بریزند.

ذوالفقاری با بیان اینکه آمریکایی‌ها تنها  به دنبال تأمین منافع خود هستند، از تلاش های دشمن برای ایجاد مشکلات در کشور سخن به میان آورد و عنوان کرد: امروز باید با وحدت و همدلی تنها به فکر رفع مشکلات بود و رضایتمندی مردم را ایجاد کرد.

وی با اشاره به ضروریات امروز  جامعه، با تاکید بر اینکه باید از حاشیه‌سازی‌ها دوری کرده و حول محور وحدت حرکت کرد، گفت: در شرایط فعلی فرصت پرداختن به حواشی نیست و باید با وحدت و همدلی و همبستگی تلاش کرد و خدمتگزار مردم بود، ضمن اینکه وجود وحدت، یکدلی و یکپارچگی در استان همدان بسیار خوشحال کننده است.

* امروز باید توجه ویژه به رضایتمندی مردم داشت

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه امروز  ضعف‌ها و تهدیدهای مختلف در کشور وجود دارد، بر اهمیت ایجاد رضایتمندی در جامعه پرداخت و بیان کرد: اگر در رفع ضعف‌ها موفق نشویم و ضعف مدیریتی داشته باشیم با مشکلات بسیاری مواجه می‌شویم چراکه امروز رضایتمندی مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است که باید به آن توجه ویژه داشت.

وی با اشاره به اینکه امروز در کشور 90 درصد وقت و توان صرف مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی گذاشته می‌شود، نه مسائل امنیتی، عنوان کرد: این به این دلیل است که موضوعات اقتصادی و فرهنگی زمینه‌ساز تحقق امنیت در کشور است و برای تأمین امنیت باید مشکلات برطرف شود.

ذوالفقاری با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام  در جامعه برای شکست دشمنان، تصریح کرد:  اگر متفرق شویم قاعده بر این است که با شکست و مشکل مواجه خواهیم شد؛ حق در نهایت پیروز است اما  پیروزی اهل حق مشروط بر داشتن وحدت و انسجام است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای حفظ و ایجاد  وحدت و انسجام در کشور عنوان کرد: این یک اصل برای ما  است و مسئولیت پذیری، متعهد بودن و امانت دار بودن، مشروعیت پذیری، متعهد بودن نیز از اصول دیگری است بنابراین باید همه جانبه نگریست.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در تشریح اصل امانت‌دار بودن اضافه کرد: به فرموده امام علی(ع) ضایع کردن امانت یکی از عوامل اصلی شکست است، بنابراین انسان باید یا مسئولیتی را نپذیرد و چنانچه پذیرفت نباید آن را ضایع کند.

وی بر لزوم پیروی از موازین دینی و ولایت تاکید و بیان کرد: چنانچه  کسی موضع امام را خودخواهانه  و به نفع خود تفسیر کند، مشکل‌ساز خواهد شد بنابراین باید به فرمایشات امام(ره) و رهبری در شرایط کنونی توجه بیشتری داشته باشیم.

ذوالفقاری با تاکید بر ایجاد رضایتمندی در کشور با بیان اینکه مهم‌ترین مسأله‌ای که در بررسی همه مسائل و مشکلات کشور داریم  کسب رضایمندی مردم است، افزود: دستگاه‌ها بررسی کنند در هر روز چند نفر به ادارات مراجعه می‌کنند و چگونه خارج می‌شوند تا میزان رضایمندی از عملکرد مشخص شود.

* ساختارهای اداری  چابک، روان و چارچوب‌دار شوند

وی با بیان اینکه سیستم بروکراسی اداری ما شرایطی را ایجاد کرده که  فسادزا بوده است، افزود: به همان اندازه‌ای قوانین و مقررات وجود دارد تا یک کار را بتوان انجام داد، به همان اندازه قوانین و مقرراتی وجود دارد که آن کار انجام نشود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با تاکید بر ایجاد بازنگری در دستگاه‌ها با بیان اینکه دولت‌های کارآمد دولت هایی هستند که بازنگری می‌شوند، افزود: امروز وقت کشور صرف جلسات شده  و این موجب ایجاد نارضایتی گشته و گاها خانواده نیز معترض می‌شوند که شما کی کار می‌کنید و مدام در جلسه هستید.

وی با بیان اینکه باید ساختارهای اداری  چابک، روان و چارچوب‌دار شوند، اضافه کرد: باید بیشترین وقت صرف جلسات نشده و برای هر کاری خود را تنها درگیر هماهنگی نکنیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه  مردم نباید در گیرودار بروکراسی اداری بمانند، ادامه داد: ساختار اداری به گونه‌ای است که هر کاری به چندین سازمان محول شده و مردم نیز سردرگم می‌شوند به طوری که برای یک کار باید موافقت همه ادارات اخذ شود که این موضوع زمان‌بر است.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد رضایتمندی در کشور  تصریح کرد: مردم استوانه اصلی حمایت از نظام، امنیت کشور و قوای کشور هستند بنابراین باید فرهنگ رفتاری را در سازمان‌ها ایجاد کنیم تا رضایتمندی مردم  حاصل شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به مطالعات صورت گرفته در راستای مهم‌ترین ویژگی‌های مردم ایران، با بیان اینکه مردم ایران امنیت‌طلب، احترام طلب و تحول خواه هستند، بیان کرد: مردم ایران مردمی مؤمن هستند و آنچه که در طول 40سال اخیر  کشور را در مقابل تهدیدات و خطرات نگه داشت ایمان و باور مردم بود و اگر مردم از نظام حمایت می‌کنند، نشان از ارادت آنها به نظام است.

وی با بیان اینکه بر اساس این مطالعات صورت گرفته مردم ایران تطبیق‌گرا هستند، افزود:  مردم کار مسئولین را با مسئولی دیگر مقایسه و تطبیق می‌دهند ضمن اینکه استان‌ها را نیز با استان‌های دیگر تطبیق و مقایسه می‌کنند و این موجب می‌شود که کار استاندار جدید همدان سخت باشد که باید با سرعت‌بخشی به مسیر توسعه همدان فضای تطبیقی را به سمت خود بکشاند چرا که در معرض ارزیابی افکار عمومی و مقایسه با استاندار قبلی قرار می‌گیرد.

ذوالفقاری ضمن تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات نیکبخت استاندار سابق همدان با بیان اینکه ایشان در کارها جدی پیگیر و با برنامه بود، خاطرنشان کرد: ایشان مدیری با صراحت، با صداقت، با انضباط و اهل تعامل بود که در سطح استان هماهنگی خوبی داشتند.

وی با بیان اینکه گزینه‌های زیادی برای استانداری همدان مطرح بود که در نهایت سعید شاهرخی برای ایفای نقش در این مسئولیت  معرفی شد، گفت: مهمترین دلیل برای انتخاب شاهرخی به عنوان استاندار جدید سوابق ایشان و آشنایی با فضای کار در استان بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات