نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:
حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: بین خواندن نماز و اقامه کردن آن فرق است، خواندن نماز به تنهایی کفایت نمی کند و باید نماز را در جامعه اقامه کرد.
کد خبر: ۹۰۷۹۸۹۴
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ اجلاس نماز شهرستان فارسان با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

در این برنامه که با حضور پرشور مسئولین و مردم شهرستان همراه بود در ابتدا امام جمعه شهرستان حجت الاسلام ملک پور ضمن عرض خوش آمد گویی به حضار و به خصوص حجت الاسلام نکونام گفت: به لطف خدا مردم شهید پرور در شهرستان فارسان با نماز انس و الفت دارند و به خصوص نماز های جمعه در شهرستان با استقبال عمومی که از طرف مردم صورت می گیرد به شکل بسیار مناسبی برگزار می گردد.

وی افزود: مدیران و مسئولان در ادارات نیز همه تلاش خود را بکار می گیرند تا در ادارات نماز به صورت جماعت برگزار گردد، البته این امر تلاش بیشتری را می طلبد و از مدیران انتظار می رود تا با جدیت بیشتر در راه اقامه نماز در سطح جامعه تلاش نمایند.

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد نیز گفت: نماز دریایی عمیق از فرصت‌هاست که اگر انسان در این دریا موفق شود و شناگر ماهری باشد، قطعاً گوهرهای فراوانی به دست می‌آورد و اگر نتواند حرکت  کند از مقصد جا می‌ماند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در چهارمین اجلاسیه نماز شهرستان فارسان ضمن تبریک ایام  ربیع‌الاول و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر عج الله تعالی فرجه الشریف و هفته وحدت، گفت: نماز  اساسی‌ترین  و کلیدی‌ترین  امر است و برای کمال و رسیدن  انسان  به مقصد نهایی، مسئله نماز مسئله‌ای است که هرچه در موردش سخن گفته  و تفکر شود حق مطلب ادا نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر از نماز  غافل شویم حتماً از مقصد جا می‌مانیم نماز کلیدی‌ترین موضوعی است که ما را به مقصد می‌رساند، در این میان باید گفت که خواندن نماز مهم نیست،  اقامه نماز که همان   روح و حقیقت نماز است بسیار حائز اهمیت می‌باشد. در روز ما  5 بار  در محضر خدا قرار می‌گیریم  و همه اعمال ما  در محضر خدا دور نیست  و خداوند ناظر و شاهد بر همه اعمال ماست.

وی تصریح کرد: ترس از خدا  اگر وجود نداشته باشد  ترس از غیر خدا جای او را خواهد گرفت  و باور را  از بین می‌برد،  باوری که  ما را به‌جایی می‌رساند که بدانیم  هرچه خدای تبارک‌وتعالی  اراده کند به همان‌جا می‌رسیم و نماز این باور را در ما به وجود می‌آورد که خدا با ماست و این باور را محکم می کند،  باور از ضروریات زندگی ماست.

وی اظهار داشت: نماز را اقامه کنید نترسید. نماز؛ شجاعت و عزت به انسان می‌بخشد و همه وابستگی‌های غیر دینی را قطع می‌کند، البته نمازی که اقامه شود، نه اینکه فقط خوانده شود. اگر نماز درست اقامه شود، حقیقتش درست در دل‌ها جای می‌گیرد.

امام‌ جمعه شهرکرد در  ادامه افزود: نماز عرصه فرصت‌هاست که عرصه اول آن بار توحیدی  و عرصه دوم آن  حضور تمام‌عیار در محضر پروردگار متعال است، که انسان بتواند آن را حس کند.

وی گفت: تنها کسی که نماز را اقامه می‌کند این حس  را دارد،  که در محضر خداست.

در پایان این همایش از ائمه جماعات شهرستان و ادارات فعال در امر اقامه نماز با اهدای لوح تجلیل شد.

 

ارسال نظرات