مسئول سازمان بسیج مهندسین استان مرکزی گفت: زمینه کار تخصصی در سازمان بسیج مهندسین با سازماندهی نخبگان علمی بسیار فراهم است که با 110 عنوان تخصص تقریبا تمام رشته های تخصصی مورد نیاز کشور می باشند را داریم.
کد خبر: ۹۰۷۹۹۴۷
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲

مهندس مهدی لطیفی مسئول سازمان بسیج مهندسین استان مرکزی در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی گفت: بسیج مهندسین به سه دسته بسیج مهندسین صنعت و معدن و بسیج مهندسین عمران و معماری و بسیج مهندسین کشاورزی تقسیم بندی شده اند که به شکل تخصصی در این حوزه ها فعالیت می کنند.

وی افزود: سه بخش اصلی بسیج مهندسین تاکنون با برنامه ریزی های انجام شده اقدامات خوب و قابل قبولی در سطح استان انجام داده اند.

وی عنوان کرد: از اقدامات شاخصی که در سال 97 توسط بسیج مهندسی در استان انجام شده است می توان به کلنیک های صنعت با توجه به مشکل اشتغال در کشور و صنعتی بودن استان مرکزی اشاره کرد.

لطیفی بیان داشت: در کلنیک های صنعت ما با تشکیل کارگروه های تخصصی که شامل کارگروه آب،کارگروه محیط زیست،مدیریت شهری،نظام مهندسی ساختمان،کارگروه مسکن،کارگروه حمل و نقل و کارگروه ترافیک به شکل تخصصی در این زمینه ورود پیدا کردیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین استان مرکزی تصریح کرد: در کارگروه های تخصصی بسیج مهندسین اتاق فکرها و مشورتی مرتبط تشکیل شده که نخبگان علمی برای مشکلات و موضوعات تخصصی به راه کارها می پردازند.

وی در توضیح دستاوردهای بسیج تأکید داشت: موضوع پایش و عارضه یابی صنایع که از زیر مجموعه های کلنیک صنعت می باشند و مهندسین ما در اینجا وظیفه شناسایی صنایعی که به شکل راکد یا نیمه تعطیل و بحران زده درآمده اند را داریم که توسط گروه های جهادی تخصصی سازمان بسیج مهندسی به عارضه یابی آنها می پردازیم.

لطیفی از برگزاری طرح "جهاد روشنایی" خبر داد و گفت: از دیگر طرح های شاخصی که در بسیج مهندسی صنعتی انجام شده است طرح "جهاد روشنایی" بوده که هدف آن توسعه نیروگاه‌های تولید برق خانگی با استفاده از پنل های خورشیدی، در مناطق کم برخوردار و یا محروم به نوعی استفاده شده است.

طرح "جهاد روشنایی" در سطح استان مرکزی به عنوان استان پایلوت در کشور اجرایی شد و در نظر داریم تا پایان سال در قالب این طرح، در شهرستان‌های استان 30 نیروگاه 5 کیلووات ساعت خورشیدی را راه‌اندازی کنیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین استان مرکزی در توضیح این طرح ادامه داد: در این طرح با استفاده از انرژی خورشیدی که یک انرژی تجدیدپذیر است بخشی از انرژی مناطق محروم استان را تامین کردیم که قرار است تا انتهای سال مکان هایی برای انجام این کار و راه اندازی آن به شکل گسترده در نظر گرفته شود.

لطیفی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه های هفته بسیج سازمان بسیج مهندسین استان مرکزی در هفته بسیج گفت: مجموعه 35 عنوان برنامه محتوایی توسط این سازمان در استان و کانون های شهرستانی انجام می شوند.

وی افزود: مهمترین برنامه شاخص که توسط بسیج مهندسی صنعت انجام خواهد شد همایش تخصصی " فرصت های سرمایه گذاری و صادراتی استان مرکزی به کشورهای عراق،افغانستان،ازبکستان و ارمنستان با هدف زمینه سازی و شناسایی آن دسته از صنایعی که تولیدات صادراتی دارند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین استان مرکزی ادامه داد: این همایش یکم آذر ماه از ساعت 8 صبح در مرکز خدمات فنی کسب و کار اراک واقع در شهرک صنعتی شماره یک برگزار خواهد شد.

وی در همین رابطه گفت: دومین برنامه شاخصی که توسط این سازمان در هفته بسیج انجام می شود همایش پدافند غیر عامل در احداث نیروگاه های خورشیدی خانگی می باشد که در ششم آذر ماه برگزار می شود.

لطیفی از همایش تبیینی دستاوردهای انقلاب اسلامی در هفته بسیج خبر داد و گفت: برنامه مهم دیگری که در این هفته توسط سازمان بسیج مهندسی انجام خواهد شد همایش فرهنگی در تاریخ ششم آذر ماه با حضور سردار فرجیان زاده مسئول آموزش ستاد کل سپاه در سالن اجتماعات کانون بسیج جوانان با موضوع "نقش مهندسین بسیجی در دستاوردهای انقلاب اسلامی" از ساعت 15 عصر می باشد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین استان مرکزی ادامه داد: همچنین برنامه های به شکل کلی در سراسر استان از قبیل؛نشست های بصیرتی و فرهنگی،برگزاری جشن میلاد حضرت رسول(ص) با حضور بسیجیان مهندس،دیدار با خانواده معزز شهدا و ایثارگران با اولویت خانواده های شهدای مهندس و همچنین بازدید از نمایشگاه های علمی و تولید و در نهایت اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم از ویژه برنامه های این سازمان در طول هفته بسیج خواهد بود.

وی تأکید کرد: اگر نگاهی اجمالی به سطح برنامه های سازمان بسیج مهندسین داشته باشیم به این نکته پی می بریم که این سازمان به عنوان یک بازوی اجرایی برای نهادها و اداره های متولی که مسئولیت اصلی را دارند همیشه در کنار آنها بوده است و با برگزاری برنامه های تخصصی همیشه در کنار وزارتخانه ها و اداره ها بوده ایم که زمینه تعامل و همفکری های بیشتر در این موضوع هم هنوز وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود.

لطیفی تصریح کرد: زمینه کار تخصصی در سازمان بسیج مهندسین با سازماندهی نخبگان علمی بسیار فراهم است که با 110 عنوان تخصص تقریبا تمام رشته های تخصصی مورد نیاز کشور می باشند را داریم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: مدیران صنعتی و اداری استان با توجه به ظرفیت ها و زمینه های فعالیتی گسترده سازمان بسیج مهندسین می توانند با تعامل بیشتر زمینه استفاده از این ظرفیت ها را برقرار کنند.

ارسال نظرات