سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از برگزاری کنگره بین‌المللی عاشیقلار با عنوان «همنوای پیامبر مهربانی(ص» همزمان با هفته وحدت خبر داد و گفت: این کنگره از سوم تا ششم آذرماه با هنرمندانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان و هشت استان کشور در تبریز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۰۰۳۰
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سید محمدحسین بلاغی افزود: در این کنگره 300 هنرمند داخلی و خارجی حضور خواهند داشت که 150 هنرمند آن از استان بوده و بقیه هنرمندان علاوه بر کشورهای خارجی از استان های آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان‌ غربی، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، همدان و استان مرکزی خواهند بود.

وی ادامه داد: در نخستین روز از کنگره از سه اثر در زمینه موسیقی عاشقی؛ کتاب اشعار در مدح پیامبر اثر استاد یعقوب از گرجستان، ویژه نامه مقالات کنگره و 20 قطعه فاخر موسیقی عاشقی گلچین برنامه های ماهانه موسیقی عاشقی حوزه هنری رونمایی می شود.

بلاغی با بیان این‌که در روز دوم کنگره نیز همزمان با میلاد نبی مکرم اسلام، کارگاه تخصصی ادبیات عاشیقی برگزار می‌شود، گفت: در روز دوم کنگره، مزار عاشیق عباس توفارقانی نیز گلباران می‌شود.

وی به برنامه‌های روز سوم کنگره نیز اشاره کرد و افزود: گردهمایی تخصصی عاشیقلار در قالب شعر، ارائه مقاله و موسیقی بصورت کارگاهی و همچنین گلباران مزار عاشیق غریب از جمله برنامه‌های این روز است.

بلاغی اضافه کرد: 43 عنوان مقاله به دبرخانه این کنگره رسیده است که هفت مقاله از آن برگزیده شده و چهار مقاله در کنگره ارائه خواهد شد.

 اختتامیه این کنگره بین‌المللی از ساعت ۱۸ تا ۲۲  به صورت مردمی در سالن همایش‌های بین‌المللی تبریز برگزار می شود که در آن 300 هنرمند به صورت همزمان به مدح و نعت پیامبر اسلام خواهند پرداخت.

ارسال نظرات