سید ساجد یعقوبی
فرمانده سپاه پارس آباد مغان گفت: امسال ۶۰ برنامه مختلف و متنوع برای هفته بسیج پیش بینی شده که توسط حوزه ها، پایگاه‌های مقاومت بسیج و ادارات در نقاط مختلف شهرستان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۸۰۰۹۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
۶۰ عنوان برنامه هفته بسیج در شهرستان پارس آباد اجرا می شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ پاسدار حسن نوری درجمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان پارس آباد اظهار داشت: امسال ۶۰ برنامه مختلف و متنوع برای هفته بسیج پیش بینی شده که توسط حوزه ها، پایگاه‌های مقاومت بسیج و ادارات در نقاط مختلف شهرستان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه «بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت» شعار محوری هفته بسیج امسال است، گفت: در اولین روز از هفته بسیج که به تربیت «بسیج، فرهنگ و مسجد محوری» نام‌گذاری شده است، برنامه‌های مختلفی مانند دیدار با امام جمعه، برگزاری مسابقات ورزشی، یادواره شهدای جهادگر، محفل انس با قرآن، اعزام گروه‌های جهادی جهت واکسیناسیون دام و طیور، افتتاح ساختمان جدید پایگاه حمزه سیدالشهدا و کارگاه آسیب‌های طلاق اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه پارس آباد افزود: دومین روز از هفته بسیج که روز «بسیج، اقتصاد مقاومتی، خدمات رسانی و سازندگی» نام‌گذاری شده است، نشست روشنگری، طرح ولایت بسیج دانش آموزی، مسابقات تیراندازی با کمان جام شهیده زینب کمایی، یادواره شهدای بسیج دانشجویی با محوریت شهدای دانشجویی و سرداران شهید شهرستان، برگزاری اردوی جهادی، عصر شعر، تریبون آزاد، مسابقات علمی پژوهشی و نمایشگاه عکس و پوستر از دستاورد‌های بسیج اصناف برگزار می‌شود.

نوری ادامه داد: عطرافشانی مزار شهدا، افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های مشاغل خانگی، برگزاری یادواره شهدای روستا‌های تکله و ابراهیم کندی با محوریت سرداران شهید اسد فلاح و شهید سیف الدین برومند و برگزاری اردوی جهادی طرح همگام با کشاورز از دیگر برنامه‌هایی است که روز سوم از هفته بسیج که به نام «بسیج اقتدار دفاعی و امنیتی» نام‌گذاری شده اجرا می‌شود.

وی افزود: در چهارمین روز از هفته بسیج که به‌عنوان «بسیج، علم و فناوری» نام‌گذاری شده، مراسم دعای ندبه، میقات صالحین، حضور سازمان‌یافته بسیجیان در نماز جمعه، مسابقه نقاشی، یادواره شهدای محله کوی ولیعصر با محوریت سردار شهید رحیم واحدی برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه پارس آباد بیان کرد: در پنجمین روز از هفته بسیج که به‌عنوان «بسیج، جهاد کبیر و استکبارستیزی» نام‌گذاری شده نیز اجرای میز خدمت مسئولان در محله ایثارگران، ویزیت رایگان دندانپزشکی و بیماران، نشست روشنگری و افتتاح صندوق قرض الحسنه روستا‌های تکچی و گوشلو انجام می‌شود.

نوری در ادامه گفت: روز ششم که به روز «بسیج، جهاد روشنگری و تبیین» نام‌گذاری شده نیز جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) و نهضت روشنگری برگزار می‌شود.

وی افزود: حماسه حضور بسیجیان شهرستان در مصلی امام خمینی (ره) برنامه روز آخر هفته بسیج (۵ آذر) در پارس آباد خواهد بود که به عنوان «بسیج، چهل سال افتخار» نیز نام‌گذاری شده است.

فرمانده سپاه شهرستان پارس آباد در پایان یکی از اقدامات بسیج برای کمک به مردم با رویکرد‌های اقتصادی را راه اندازی صندوق‌های قرض الحسنه دانست و افزود: بر همین اساس ۱۱ صندوق قرض الحسنه محله محور در شهرستان راه اندازی شده که این صندوق‌ها توسط خود مردم مدیریت می‌شود.
ارسال نظرات